Avatar billede freekyzone Nybegynder
26. juli 2011 - 21:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logitech - SetPoint - WinAmp

Hej Eksperter,

Jeg har et multimedia keyboard fra Logitech med play, forward, rewind, volumeknapper mv.

Det fungerer upåklageligt.

MEN...!

Jeg vil jo gerne, at jeg kan styre WinAmp selv om vinduet ikke er åbent. Det vil sige, skifte nummer, sætte pause mv. når jeg fx. er i en browser, word, excel eller lignende. Det kan jeg bare ikke.
WinAmp-vinduet skal være aktivt for at multimedieknapperne virker.

Det underlige er, at jeg godt kan styre WMP (Windows Media Player) sådan...

Det bliver kun mere mystisk af, at hvis jeg lukker SetPoint, så fungerer multimedieknapperne fint i WinAmp selv om jeg er i en browser eller andet.

Så det er noget i SetPoint som gør at WinAmp skal være aktiv, og WMP ikke skal.

Jeg har forsøgt at læse om player.ini, men det er ikke rigtig der der ligger et problem.

Er der nogen som har de gyldne råd og gerne en løsning :-)

Mvh Freekyzone
Avatar billede repsakasper Juniormester
26. juli 2011 - 23:24 #1
Hej Freekyzone,

jeg har også tit spekuleret det samme, så følger lige med her, hvis der kommer en vis mand forbi :)
Har samme problem, og tror det er fordi Logitech "kun" har fokuseret på at tilpasse deres produkter til Microsoft programmer, da det er det billigste og nemmeste.

Har også en fjernbetjening fra HP der hører til Windows Media Center fra min statinær XP MediaCEnter edition PC med Tuner. Denne fjernbetjening kan jeg bruge til WMC på min Acer Bærbar, men også kun WMC, ikke andre programmer :( Og det ville jo være fiks, hvis det også virkede til f.eks. VLC eller Acer Arcade Deluxe, til når jeg ser DVD/Blu ray (Satme træls at bruge musen, meget nemmere med fjerner ;)) - Så håber jeg må følge med her :)

Mvh repsakasper
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2011 - 07:18 #2
er det denne version du bruger

http://www.filehippo.com/download_logitech_setpoint/

husk man skal afinstalllere den gamle og rense med ccleaner
m.v.h
Avatar billede freekyzone Nybegynder
27. juli 2011 - 10:14 #3
Hej,

Ja, men der er SetPoint 6.30 jeg bruger :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2011 - 10:29 #4
ok så er der måske en fejl i den

prøv at afinstallere den og kør med 6.20

jeg har også logitech men er holdt op med at bruge setpoint
Avatar billede freekyzone Nybegynder
28. juli 2011 - 11:19 #5
treatmenice - Det virker!

Jeg afinstallerede SetPoint, kørte CCleaner, installerede SetPoint igen og nu virker det!

Jeg tillader mig at vente lidt med point, hvis det viser sig kun at være midlertidig - hvis WMP igen bliver eneste prog som virker.

Forløbig tusind tak - jeg vender tilbage :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
28. juli 2011 - 11:20 #6
Men der ER en fejl i SetPoint - det har jeg Logitechs ord for - der er noget deri som ikke er hensigtsmæssigt som de vil se på til en fremtidig version.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2011 - 08:02 #7
var det svaret ellers se bort fra denne her