Avatar billede catflap141 Nybegynder
27. juli 2011 - 08:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wehotel

Hejsa

Jeg ville spørge om der var noget her der kunne anbefale et godt webhotel, der kan styre følgende.

jeg skal have nogle videoer (ikke hele film)
og nogle lydfiler.. man skal kunne købe den som download, eller som dvd, hvor jeg sender den, samt have adgang til lydfiler, og måske en webbutik til andre ting. hvis man vælger køb, skal man henvises til en købsside, hvor man kan betale med kreditkort. skal jeg vælge et cms system, da der nok med tiden skal være folk der abonnerer på hjemmesiden, så de selv kan gå ind og se det de vil...

eller hvad mener i, jeg har erfaring med programmering, men ville være meget glad hvis der var nogle færdige templates på et godt webhotel... og det skal ikke være en ny youtube jeg skal have! :-)

mvh
fbisoft
27. juli 2011 - 13:53 #1
Nu er webhoteller vel til for at 'huse' de forskellige programmer der tilsammen udgør webstedet og dets funktioner,' ligesom menneskehoteller giver bolig til mennesker, der så iøvrigt selv er ansvarlige for hvad de laver mens de er der.  Det er ikke et webhotel der skal vise og sælge lydfiler, du skal finde et egnet Content Management System (som du så skal placere på et webhotel for adgang til nettet.)  Jeg er selv for øjeblikket i gang med Joomla,  http://www.joomla.org/ , og med en Virtuemart, der er en webshop der kører på Joomla og som blandt andet har funktioner til at sælge, betale for, og levere downloadable filer , http://extensions.joomla.org/extensions/owner/virtuemart_team .
Avatar billede catflap141 Nybegynder
27. juli 2011 - 14:12 #2
Hej Christian, det du skriver er jeg sådan set godt klar over, jeg ville bare vide om jeg skulle have mig en dedikeret server til at varetage den trafik der måtte opstå. og om der er et webhotel der har en løsning, hvor der er templates, jeg bare kan redigere.. er enig om det er nemmest med et cms system.
Avatar billede mikaelch Novice
28. juli 2011 - 18:13 #3
hvor meget trafik gb regner du med

hvor meget fylder det skal på siden
Avatar billede catflap141 Nybegynder
28. juli 2011 - 18:48 #4
Hej Mikaelch

Det er et godt spørgsmål, men der skal ligge nogle filer op til 700 mb, så skal kunne streames til den bruger der har betalt for det, jeg vil ikke tro at det er realistisk at der er mere en 10 brugere på ad gangen som streamer film..
03. august 2011 - 06:31 #5
Mit indlæg ramte så ved siden af, og en anden indlæg kom ikke videre.  Forventer du flere indlæg, nu da tråden er blevet en uge gammel, eller er tiden inde til at lukke (ved selv at oprette svar og acceptere det)?
Avatar billede catflap141 Nybegynder
04. august 2011 - 10:39 #6
Oki, ked af at jeg ikke fik løst det... men tak for hjælpen begge to..
04. august 2011 - 11:29 #7
Du takker.  Men lukker du nu spørgsmålet?  (Ved at acceptere dit eget svar?)  Ellers bliver vi stadig hængende i det åbne spørgsmål.