Avatar billede experten Nybegynder
27. juli 2011 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iTunes backup - Kontakter til Gmail

Hej i Kloge hoveder :)

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med dette;

Jeg har ikke længere min iPhone, men jeg har taget en backup af den via iTunes. Mit problem er nu at jeg prøver at få de kontakter jeg havde på iPhonen overført til min Gmail, så jeg på den måde jeg få dem lagt på en Android telefon.

Jeg har problemer med at finde den fil hvori mine kontakter er lagt på min Windows pc. Og det jeg har fundet (er ikke sikker på det er det rigtige) kan ikke oploader til min Gmail - der får jeg blot at vide at filformater er forkert.

Jeg har søgt lææænge på nettet, og det lader ikke til at det kan lade sig gøre uden en iPhone. Simpelthen gendanne min gamle iPhone backup til en anden iPhone, og så gennem iTunes synkronisere med Gmail.

Kan det virkelig passe?? Kan man ikke gøre det ud fra den backup jeg har liggende, evt. via 3parts program?

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
27. juli 2011 - 11:32 #1
Kan du ikke fra din Win maskine finde dine kontakter og exportere disse som en CSV fil?

Hvis du bruger Win vista/7 så burde du at kunne finde dine kontakter lokalt via kontaktpersoner og derfra exportere dem til en CSV fil, som du derefter kan uploade på Google.

Dette har jeg selv tidligere haft gjort. Dette virkede uden problemer.
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
27. juli 2011 - 11:36 #2
Du kan sikkert også bruge flg. http://lifehacker.com/251279/geek-to-live--sync-google-calendar-and-gmail-contacts-to-your-desktop

Så længe dine kontakter ligger på din Pc, så kan du også komme til at uploade dem.
Op enten den ene eller anden måde.. Jeg brugte som skrevet ovenfor selv blot export til en CSV. Men ovenstående link med program er også brugt.
Avatar billede experten Nybegynder
28. juli 2011 - 09:20 #3
@bridgefarm

Jeg har ledt efter kontakterne på maskinen, men problemet er at det lader til Apple har gjort sig stor umage med at gøre det besværlig at gendanne kontakterne uden en iPhone.

Ud fra det jeg har fundet er de gemt i en skjult mappe under min lokale bruger under en roaming mappe... :-/
Det kan iTunes vist godt finde ud af, men det kræver som sagt en iPhone. (Gendanne iPhone ud fra backup - derefter expotere kontakter til Gmail via iTunes)

Jeg har prøvet programmet fra lifehacker, men har problemer med at få det til at fungere desværre. :(
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
28. juli 2011 - 11:14 #4
i den "skjulte mappe" du har kan du da se dem som kontakt person filer, eller er det i Apple mobile Sync mappen du fandt dem?

Hvis du kan se dem som kontakt person filer, burde du at kunne tilføje dem i win standard programmet kontaktpersoner.
Avatar billede experten Nybegynder
28. juli 2011 - 14:15 #5
Den "skjulte mappe" (?) ligger hvor iTunes backup filer altid ligger,

C:\Users\BRUGERNAVN\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\5ad7fee26f9c2f57b889208d43432f09cf5cf79b

Problemet er at det ikke er .vcd filer eller lign. Men bare filnavne a'la 5ad7fee26f9c2f57b889208d43432f09cf5cf79b. Dem ligger der så omkring 1000 af. Jeg skal bare finde ud af hvordan man hiver kontaktpersoner ud af dette data.

Det eneste jeg har fundet indtil videre er 'iPhone Backup Extractor', men det er et betalingsprogram...
Avatar billede experten Nybegynder
29. juli 2011 - 09:34 #6
lukket