Avatar billede pepo1965 Nybegynder
27. juli 2011 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Fuld tabelhøjde

Jeg har lavet en hjemmeside af tabeller (Dreamweaver CS5) og ønsker at have et stykke grafik, der altid står nederst på siden uanset tabellens skiftende indhold og skærmstørrelse.

Jeg har læst mig til at CSS er løsningen på dette. Forbinder tabellen med en style hvor højden er sat til 100%, fyldes hele siden ud i Dreamweaver, men desværre ikke i Firefox eller IE.

Hvordan løses dette?
Avatar billede cronaldo Nybegynder
27. juli 2011 - 14:31 #1
background: url('sti-til-billede.jpg') top center;

Det kunne være løsningen for dig :-) Hvis det er height osv. du vil ud og lege med må du lige gå lidt mere ind i hvordan det præcis skal være - for det kan også løses med CSS :-)
Avatar billede Christiano_ez Nybegynder
27. juli 2011 - 16:07 #2
Hvis du bruger css kunne en løsning måske være:

#div bottom-banner {

max-width: 100%;
max-height: 100%;
width: auto;
height: auto;
}

Mmmmen jeg tror ikke den strækker grafikken hvis den ikke er stor nok? Har du evt. et link til siden?

Hvis det ikke virker med "100%" så prøv at brug grafikkens bredde og højde (efter "max-width:" osv.)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 07:20 #3
Ku' position:fixed være svaret ?
- placerer elementet i forhold til skærmen - uanset sidens størrelse
Avatar billede InboundCPH Novice
06. august 2011 - 04:14 #4
Hej - for at dette skal virke i Firefox og Safari skal du tilføje en 100% højde på html,body i dit css. for at grafikken altid ligger i bunden kan du gøre som nedenstående eksempel hvor den ligger som baggrund positioneret.

<html>
<head>
<style type="text/css">
html,body {
margin:0;
padding:0;
height:100%;
width:100%;
}

table.full-height {
height:100%;
width:100%;
border:1px solid black;
background-image:url(ditbillede.png);
background-position:bottom;
background-repeat:no-repeat
}
</style>
</head>
<body>
<table class="fuld-height"><tbody><tr>
<td>indhold</td>
</tr></tbody></table>
</body>
</html>