Avatar billede nielsterp Nybegynder
28. juli 2011 - 14:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværksproblem med Windows 7

Jeg har to stationære computere og en netbook på mit lokalnetværk - alle med windows 7.

Jeg har en synology NAS på nettet, og det hele er koblet sammen via et Cisco bredbåndsmodem fra min internetudbyder.

Problemet er følgende: Hvis kun min "egen" stationære er tændt, kan min NAS ikke findes i "Netværk"-folderen. Derimod kan jeg godt mappe drev i "Denne Computer" - de kommer altid op.

Men så snart jeg tænder DEN ANDEN stationære computer - ja så dukker min NAS fint op i "Netværk" ! Så slukker jeg den anden computer - og min NAS er væk igen !

Min NAS har fast IP, mine computere kører DHCP.

Har nogen et bud ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2011 - 14:46 #1
skal snart selv have en på samme måde næsten så er bare med på en lytter for at lære

ok
Avatar billede nielsterp Nybegynder
26. oktober 2011 - 10:29 #2
Lukket