Avatar billede Bettina1 Nybegynder
28. juli 2011 - 16:58 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

c5 - kan ikke udvide database da ingen adgang til administrator

Hej

Jeg er et enmandsfirma med c5(light) og databasegrænsen er nået. jeg kan ikke udvide databasen, da jeg skal være logget på som administrator, hvilket jeg åbentbart i dagligt brug ikke har været. Jeg har nu forsøgt at skifte men har ikke det password der skal bruges. har prøvet alt!!!

Hjælp online siger hver gang at udvidelse sker via generelt/tilpasning/adgangskoder... men jeg har kun muligheden generelt/tilpasning/brugerkonfiguration.

Når jeg prøver under generelt/dagligt at skifte fra normal til administrator/supervisor, skal jeg bruge et password. det haves ikke!

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
28. juli 2011 - 17:24 #1
Hej Bettina

Når den kommer og beder om et password, trykker du blot enter, der er ikke noget som standard, det er blankt.

herefter skulle du kunne komme ind til koderne og lægge disse på hvis du har skaffet udvidelse gennem din forhandler.

Hvis du ikke har bestilt koder hos din forhandler er du velkommen til at kontakte mig, så kan jeg være behjælpelig med at skaffe disse.

mv
mikkel
Avatar billede Bettina1 Nybegynder
28. juli 2011 - 19:23 #2
Hej Mikkel

Tusind tak - det virkede perfekt. Ved du om jeg bare kan købe den ekstra database og så bruge den tilhørende kode, uden at regnskabspc'en er online, eller skal den online?

Ha' en god aften!

Mvh. Bettina
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
28. juli 2011 - 19:32 #3
Hej Bettina

Pc'en skal ikke være Inline, der skal blot indtastes en ny kode til database udvidelsen

Hvis det kan du sende en mail på maw@itsp.dk med tlf nummer
Så ringer jeg til dog hvordan du kan komme videre

Mvh
Mikkel
Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. juli 2011 - 09:39 #4
Det er sådan med C5, at du har ALT når du køber programmet. Det der er afgørende for om au har adgang til det og/eller har begrænsninger deri er koder - simple koder som du køber ved en C5-forhandler: http://www.c5servicepartner.dk/  og  http://www.c5sp.dk/Default.aspx?ID=3

Så kan vi altid tage en diskussion om hvorvidt at det er grisk at sætte begrænsning på en database som ligger og bruger ens egen harddisk-plads :-) - men det er sådan det virker.

Køb en kode - og overvej nu hvormeget plads du får brug for. Lad vær med at købe 5 mb. nu og finde ud af næste år at du skal bruge 5 mere. Selv om tilkøb af databaseplads er en dyr udskrivning, så er det billigere at købe eksempelvis 25 mb nu, og være sikret lidt fremover.

ELLERS.... kan du overveje at købe et andet økonomisystem? Du kan snildt købe et tilsvarende system for hvad du skal bruge på databaseudvidelse, og posteringerne fra C5 vil du med lidt arbejde kunne føre over i det nye system.

Andre systemer:
- Summa Summarum
- Stellar Office (Mammut Stellar)
- E-conomic

Mvh F.Z.