Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 18:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med at forbinde til trådløs netværk

Hej Eksperter

Jeg sidder pt ude ved noget familie der har problemer med at få en bærbar på trådløstnetværk.

De har 2 laptops hvoraf den ene ikke kan komme på netværket. Det er Yousee der har sat netværket op for dem dengang hvor de kun havde den ene PC. Jeg mistænkte lidt at det var fordi der enablet MAC filtrering, men det er det ikke da jeg kan logge på min egen PC.

PC'en der er problem er en firma PC som tidligere har været logget på mit private netværk uden problemer.

Den kan godt finde netværket og den skriver også at den er connected, men når jeg åbner en browser kommer den frem med at "Internet Explorer cannot display the webpage".

Routeren er af typen Netgear wireless cable voice gateway CVG824G v3

Håber at i kan hjælpe!!
29. juli 2011 - 18:10 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 18:40 #2
det er WinXP pro SP3
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 19:32 #3
Jeg har forsøgt at ændre det til et netværk uden kryptering hvilket ikke gør nogen forskel, og PC'en er heller ikke sat op til fast IP
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2011 - 19:40 #4
start med at indlæse firefox/chrome eller andet - hvis det virker, så er det en 'lås' på internet-explorer - ellers må vi søge andetsteds
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 19:58 #5
Det er også gældende for firefox
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2011 - 20:09 #6
er maskinen nyinstalleret, eller kører den med opsætningen fra da den var firma-pc?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 20:13 #7
Jeg har lige forsøgt at lave hhv et åbent netværk samt et WPA krypteret netvæk via mobilos og så kan den godt komme på nettet......
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 20:16 #8
Den kører med opsætningen som firma-PC  (stadig firma pc).

NB. Den kan godt komme på mit eget WLAN.

Det lader til at være et samspil i mellem netværk og PC......
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2011 - 20:38 #9
hvis det er et ældre netkort, så er det ikke sikkert, at det understøtter andet end wep-kryptering, så når det er wpa-psk så dør den.
Skift netkort i givet fald - skal det være trådløs, så prøv fx trendnet tew-648ubm (den understøtter nyere kryptering på win-xp)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=tew-648ubm&sp=all&pid=4308079
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 20:46 #10
Som jeg skrev i #7 så kan den godt komme på WPA netværk via mobilos...

Og hvis jeg ændrer det andet netværk til et åbent netværk så er problemet der stadigt.

Den kan også logge på mit eget WPA krypteret WLAN hjemme ved mig uden problem, så det skulle ikke være netkortet der ikke understøtter krypteringsalgoritmen.....

Netkortet er af typen "wifi link 5300 agn"
Avatar billede sifuentes Nybegynder
29. juli 2011 - 22:44 #11
Har du/i forsøgt at surfe gennem andre accesspoints, i tilfælde af succes ved du at fejlen så ligger på accesspointets opsætning.
Avatar billede newbie_s Nybegynder
29. juli 2011 - 23:42 #12
Ja jeg har som sagt lavet et WLAN med min mobil som kan bruges som hotspot. Det er forsøgt med og uden WPA kryptering...begge med succes når det er via mobil hotspot.

Det virker bare underligt at alle andre PC'er/MAC's kan logge på det omtalte netværk.

Men jeg tror bare jeg resetter routeren og forsøger igen, med mindre der er nogen der har bedre forslag
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2011 - 08:53 #13
fejlen ligger i opsætning af firmapc - det hjælper ikke at resette router.
Avatar billede newbie_s Nybegynder
30. juli 2011 - 23:45 #14
Forstår ikke lige hvordan du kan konkludere dette.

Den har jo ikke noget problem med at connecte til andre netværk.....

Men det kan da godt være at du har ret. Nogle forslag til hvad jeg kan forsøge???
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2011 - 10:11 #15
tag firmapc og tilslut den direkte til router med kabel - hvis den heller ikke kan komme på internet der, så er det browsere, der er blokeret på en eller anden måde.
Hvis den kan køre med kabel, så er det trådløs kort, der sætter begrænsningen
Avatar billede newbie_s Nybegynder
15. maj 2012 - 22:23 #16
lukketid da......

smid svar claes
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2012 - 08:32 #17
bare luk selv...
Avatar billede newbie_s Nybegynder
17. maj 2012 - 19:15 #18
ok