Avatar billede sammen Nybegynder
07. august 2011 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SD-kort som vil formateres, men der er data på som skal bruges!

Hej Eksperter

Jeg har et rigtig stort problem.
Jeg var på ferie, hvor vi tog en masse billeder, med vores digital kamera. Men på et tidspunkt da jeg tændte kameraet for at tage et billed, sagde kameraet følgende " Kortet er ikke formateret. Formater kort?" Men da jeg så kommer hjem og sætter kortet i computeren. Sagde den "Du skal formatere kortet, før du kan bruge den"
Mit problem er nu, at der jo ligger billeder på fra vores ferie.
Er der nogen som ved hvordan man kan fremhente billederne fra kortet?

Håber at der er nogle som kan hjælpe.
Avatar billede sammen Nybegynder
07. august 2011 - 19:49 #2
Den er ikke sat i "lås" så det er ikke problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 19:56 #3
okay. Så havde jeg prøvet at se om man kunne redde billederne.
Jeg havde forsøgt mig men programmerne på denne side:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 19:57 #4
link virker desværre ikke lige nu
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 20:05 #5
Hvilket system kører du på?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2011 - 20:07 #6
Prøv lige inden du foretager dig noget du ikke kan redde igen.lad kortet sidde i genstart PC. luk stifinder op og se om det er det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2011 - 20:10 #7
Man kunne prøve at scanne sd kortet med Recuva for at se hvad den fandt:
http://www.piriform.com/recuva
Eller måske denne her: http://www.pcinspector.de/default.htm
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. august 2011 - 22:27 #8
Jeps - eller getdataback for fat / ntfs
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 23:08 #9
Download og placer TESTDISK ( http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download ) på et eksternt medie, f.eks. en USB nøgle -> kør PHOTOPREC ( http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step ) som er et program der ligger i TESTDISK -> vælg det medie du vil søge på -> under "file option" vælger du "jpg" og kun det -> nu bliver alle dine data med fil-endelsen "jpg" gendannet -> jeg vil sætte pris på at høre om resultatet
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2011 - 00:08 #10
Angående #9. Læg mærke til at der står: Run as administrator to launch PhotoRec.
Avatar billede sammen Nybegynder
11. august 2011 - 18:19 #11
Jeg brugte det program som "220661" skrev og det virkede. kun få filer var gået tabt. Så hvis du skriver et svar, for de nogle point :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2011 - 18:36 #12
ping