Avatar billede nUUK Novice
08. august 2011 - 03:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mappe / Filer slettet ved en fejltagelse - HJÆLP

Hej,

Jeg har desværre været uheldig her til aften. Jeg har ved en fejltagelse fået slettet en mappe med mange videofiler (anslået ca. 700 GB) fra min Eksterne Iomega USB Harddisk på 2000 GB /NTFS.
Pc'en har Windows 7/32bit/NTFS .
Jeg ville slette en lille fil i en undermappe og pludselig var det som om systemet tøvede og så må fil-markeringen have hoppe 2 trin op fordi det jeg slettede var ikke bare den mappe som filen var i sammen med en video, men også den overordnede mappe som indeholdt en masse andre videoer i hver deres mapper. Jeg er helt sikker på at jeg ikke har trykket forkert med musen. Jeg er chokeret !

Lige efter det skete ledte jeg efter den overordnede mappe med de mange video filer med stifinder og derefter slukkede jeg for disken med det samme så der skulle ikke være de store ændringer. Jeg kunne se på egenskaber for drevet at der var slettet flere hundrede GB.

Jeg tør ikke rigtig røre ved det drev hvor mapperne/filerne blev slettet (det er slukket), men jeg har et andet lidt mindre Iomega (500 GB) eksternt USB drev (NTFS) hvor jeg har prøvet at gentage fejlen mere kontrolleret. I forbindelse med en anden Windows 7 PC (NTFS) kopierede jeg en stor video over og afspillede den og slettede den derefter på iomegaen. Slukkede for Iomegaen og genstartede PC'en og installerede derefter Recuva og scannede både alm. og ‘dybt' uden at jeg kunne finde den store videofil som jeg lige havde slettet.
Jeg har også prøvet at scanne med programmet: GetDataBack v. 4.21 (win 7), men det kan heller ikke finde den netop slettede video-fil.

Det er lidt nedslående alt samme ;o(  Håber at der er andre gode forslag fra jer der læser dette

På forhånd mange tak

Lars
Avatar billede tballe Nybegynder
08. august 2011 - 07:24 #1
Installer et program der hedder Recuva.
Følg vejledningen, så  er der store chancer for at du får dine filer tilbage. Lad være med skrive til din disk før du har prøvet at redde dine filer

http://www.piriform.com/recuva

hilsen tballe
Avatar billede tballe Nybegynder
08. august 2011 - 07:26 #2
Havde ikke lige læst at du havde prøvet med Recuva.

Tballe
Avatar billede nUUK Novice
14. august 2011 - 09:19 #3
Det lykkedes omsider med en kombination af programmerne Diskdigger og Active@Undelete. Den første stoppede scanningen ved 56 % og kom med en medd. om at alle talværdier skal være positive og (Parameter name: Count). Næste program kunne fremfinde de resterende med undtagelse af ca 25 videoer. Jeg kan anbefale begge programmer.

Jeg prøvede også Recuva og Easy Recovery, men de kunne ikke finde videoerne ved scanning !!

/nuuk