Avatar billede tyfon Nybegynder
08. august 2011 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

foto til e-mail, format

Hej
Jeg har overført nogen billeder fra camera til pc,en, og jeg skal have sendt et med e-mail.
Billedet står som et jpg, men når jeg vedhæfter den står den som et gif billede,(viser blot symbolet med en pensel) Jeg vil gerne kunne kontrollere at billedet er korrekt før afsendelse. Jeg har win billedog faxfremviser og irfanview +xp, hvis det har noget at sige.
Tak for svar
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2011 - 11:31 #1
Hvilket e-mail program bruger du?
Hvordan vedhæfter du billedet?
Avatar billede tyfon Nybegynder
08. august 2011 - 11:45 #2
Jeg bruger sol e-mail, jeg kan sagtens vedhæfte, men det bliver vist som et ikke læsbart gifbillede. Men jeg får også en meddelelse om billedet ikke har et tilknyttet program, og at jeg skal ind i mappeindstillinger.
Jeg kører med en anden pc, da den oprindelige er defekt;her var der ingen problemer med at sende, så noget tyder måske på, at jeg mangler noget på den jeg bruger nu
Avatar billede tyfon Nybegynder
08. august 2011 - 11:47 #3
Når jeg går REDIGER på billedet kommer meddelelsen om manglende tilknytning
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2011 - 15:56 #4
Citat:

Problemer med vedhæftede filer i mails
Der er i øjeblikket enkelte brugere, der har problemer med at vedhæfte filer i mails. Det skyldes, at der er problemer med Internet Explorer version 9. Vi arbejder på at løse problemet, men indtil da anbefaler vi, at I bruger enten Firfox, Google Chrome eller en ældre version af Internet Explorer.

Vi mener, at det kan løses således:

■Start med at logge af SOL.dk ved at trykke på "log ud" (øverst i venstre hjørne)
■I toppen af din browser (Internet vindue) skal du vælge "Funktioner" og derefter "Internetindstillinger...".
■Et nyt vindue åbnes. Under "Browserdata" skal du klikke på "Slet".
■Endnu et vindue åbner; her skal du klikke på "Slet filer..." og efterfølgende på "Slet cookies...".
■Bemærk at du herved også sletter gemte indtastninger til andre tjenester og derfor må taste dem på ny.
■Når din pc er færdig med at slette disse data, skal du lukke hele programmet/ vinduet ned. Prøv at åbne mailen endnu engang, ved at logge ind som hidtil.

Sakset herfra: http://www.sol.dk/support/mail
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2011 - 02:53 #5
Er du kommet videre???
Avatar billede tyfon Nybegynder
09. august 2011 - 12:35 #6
Jeg gik proceduren igennem, og det virker fint.Tak for hjælpen; Jeg sender point når jeg hører fra dig igen
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2011 - 12:44 #7
Velbekomme, her kommer et svar.  :-)