Avatar billede duranarve Nybegynder
09. august 2011 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Videoredigerings program går ned

Hej!
Har brug for hjælp til, at løse et efterhånden stort problem. Jeg skal have overført noget video fra mit videokamera (med bånd). Hver gang jeg forsøger, at overføre båndet til min harddisk går de forskellige programmer ned. Jeg har forsøgt med Moviemaker, Magix og et andet Windows program, men det samme sker for dem alle.
Jeg tilslutter mit kamera via firewire, og pc´en kan godt se kameraet, men de forskellige programmer kan tilsyneladende ikke kommunikere med kameraet - og så er det lidt svært at komme videre!

Er der nogle som har forslag til at jeg kan komme lidt videre, jeg har nemlig min mor i telefonen hver anden dag for at høre hvornår jeg er færdig:-)

På forhånd tak
09. august 2011 - 11:47 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Dvs. det er noget "analogt" fra kamerabåndet ?

Hvilket Kamera ?
Avatar billede duranarve Nybegynder
10. august 2011 - 12:30 #2
Undskyld det glemte jeg helt. Styresystemet er Vista og kameraet er et JVC digital video kamera model nr. gr-d225e, som desværre ikke har en harddisk men kun kan optage via bånd.
Avatar billede milter Ekspert
11. august 2011 - 23:26 #3
Hvilken computer bruger du?

Kan du forklare trin for trin, hvad du foretager dig, indtil det øjeblik programmet går ned?

Fåt du fejlmeddelelser, eller lukker programmet bare?
Avatar billede milter Ekspert
11. august 2011 - 23:27 #4
Og hvilken udgave af Moviemaker bruger du?
Avatar billede duranarve Nybegynder
13. august 2011 - 20:50 #5
Jeg bruger en Compaq Presario, som ikke burde have problemer med at ordne denne opgave.

Jeg sætter kameraet til pc´en via firewire, og åbner dernæst fx. Moviemaker/Magix/Windows billedbehandling (tror jeg nok det hedder), alle programmer genkender programmet, og moviemaker går som det eneste program igang med at overføre, for så at fryse fast. Magix lukker helt ned, allerede inden den har overført noget som helst, Windows billedbehandler fryser også.
Det er i al sin enkelthed hvad der sker.
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2011 - 19:47 #6
Du kan ikke bruge noget billedbehandlingsprogram til at overføre video.

Hvor lang tid går der med Moviemaker, fra du begynder at overføre, til det lukker?

Hvor har du valgt at gemme de overførte optagelser, og hvor meget plads er der på det drev?

Hvilket videoformat har du valgt at gemme i?

At overføre video til en computer er lidt mere end bare at koble de to enheder sammen og så klikke på "Start". Prøv at kigge på linket her:

http://support.microsoft.com/kb/314575
Avatar billede duranarve Nybegynder
16. august 2011 - 09:54 #7
Har nu prøvet endnu engang, med fuldstændig samme resultat.

Når jeg tilslutter mit kamera, kommer der en boks frem på skærmen, og spørger om jeg enten vil vælge Windows Importer Video eller Windows Live Photo Gallery. Jeg vælger Windows Importer Video, og så vælger jeg at overføre til Avi, samt at importere hee båndet og brænde en dvd efterfølgende. Så mener programmet så at der ikke er noget bånd i mit kamera - hvilket der er!
Jeg prøver så Windows Movie Maker, som så slet ikke kan se mit kamera, det til trods for at det er sluttet til, og ses i enhedshåndteringen.
Jeg bruger Moviemaker 6, og har 79 gb tilbage på min harddisk som burde være mere end rigeligt til dette projekt.
Jeg gemmer projektet i windiws mappen Videoer.
Avatar billede duranarve Nybegynder
06. september 2011 - 13:42 #8
Lukker mit spørgsmål da det åbenbart ikke kan løses