Avatar billede KAKristensen Nybegynder
11. august 2011 - 08:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

filer fra iPad 2 til Windows PC - kan man det

Jeg fik for nylig lejlighed til at afprøve en iPad 2 - og jeg er helt solgt.

Jeg har dog ingen erfaring med apple-produkter overhovedet og har derfor nogle spørgsmål, jeg gerne vil have afklaret, inden jeg kaster penge efter min nye kærlighed.

1. Kan man få en form for tegne/skitse applikation til iPad, så det er muligt at skitsere i hånden? f.eks. med en lille pen.

2. Kan man overføre filer (tekst og billeder) fra iPad til en Windows pc?

3. Tanken er at iPad'en skal erstatte min lille sorte skitsebog, jeg ellers render rundt med. Som jeg har forstået og oplevet iPad's funktioner, vil det give god mening, men jeg vil gerne bekræftes i at det er korrekt.

Håber at høre fra jer.

:-) Kirstine
Avatar billede natkatten Mester
11. august 2011 - 10:56 #1
1. Kender ikke noget til programmer, som kan lave skitser/tegninger, men her er et link til et:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=15119465&preview=1

2. Ja, det kan man på flere måder. Men det er i høj grad de programmer, som anvendes på hhv. Ipad'en og pc'en, som bestemmer graden af funktionalitet. Jeg bruger selv Dropbox, således at jeg på tværs af hhv. bærbar og stationær pc samt min Ipad kan sikre, at der sker en automatisk synkronisering af forskellige filer. Men jeg savner da bestemt nogle ting på min Ipad. Jeg kan f.eks. se mine Excel-filer på min Ipad, men jeg kan ikke arbejde videre på dem her. Her kunne en neddroslet version af Excel til Ipad være rigtig nyttig. Men en sådan kommer givetvis aldrig! Jeg ved godt, at jeg så kan købe og bruge Apples program Numbers på min Ipad, men det giver desværre ikke den funktionalitet, som jeg ønsker, når jeg nu engang har brug for en Windows pc.

Som eksempler på programmer, som jeg benytter, hvor der er en høj grad af funktionalitet på tværs af platformene (Ipad IOS og Windows) kan jeg nævne: Evernote, DVD Profiler samt selvfølgelig Itunes (som nogle ikke kan li', men som jeg synes fungerer godt til mine behov).

3. Om den kan erstatte din skitsebog, vil jeg ikke gøre mig klog på. Det afhænger vel i høj grad af om du kan bruge softwaren under ad 1.

Personligt er jeg - på trods af forskellige irritationsmomenter - glad for min Ipad, som jeg benytter rigtig meget.
Avatar billede KAKristensen Nybegynder
12. august 2011 - 10:35 #2
@ natkatten

Tak for dit grundlige svar. Nu har jeg noget at gå videre med.

Kirstine
Avatar billede KAKristensen Nybegynder
12. august 2011 - 10:36 #3
natkatten, hvis du lægger et svar mere, så skal jeg prøve om jeg kan finde ud at give dig nogle point.
Avatar billede natkatten Mester
12. august 2011 - 11:11 #4
Fint og god vind fremover. Her er et svar og her er et link til en beskrivelse af, hvad du gør ift. mit svar:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

/natkatten