Avatar billede gripskid Nybegynder
11. august 2011 - 21:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HDD fra hdd-optager over til pc

Hej
Jeg har en samsung HR757 hdd optager, hvor dvd drevet er gået i stykker. Jeg kan derfor ikke få lagt mine optagelser over på nogle skiver. Jeg har derfor pillet hdd ud af den og sat den til den bærbare.
Problemet er nu bare at jeg ikke kan få lov til at gøre noget med filerne. Den skriver at jeg skal have administrator tilladdelse for at ændre på filerne( dvs kopiere etc)Jeg har forsøgt at højre klikke/egenskaber/ændre atributterne så der ikke står skrive beskyttet - men får ikke lov.
Er der nogen som har en løsning
Mvh
Avatar billede vejmand Juniormester
11. august 2011 - 21:09 #1
Måske du skal overtage ejerskabet af filerne.

Hvilket OS har du på den bærbare, XP, Win 7 eller?
11. august 2011 - 22:21 #2
... det vil du ikke få noget brugbart ud af!!!

Er 'filerne' umiddelbart synlige ? Som 'filer' ?

De skal nok være et et specielt NON-PC format, som IKKE kan konverteres.
Det spm. har været oppe her på E. en del gange

www.eksperten.dk/spm/942248
www.eksperten.dk/spm/930517
...
Avatar billede teknik Juniormester
11. august 2011 - 22:36 #3
At få de nødvendige rettigheder (tildele sig selv ejerskab & administratorrettigheder til det givne drev/den givne folder er
lidt knudret, men langtfra umuligt, hvis drevet er formatteret i NTFS eller FAT.
Her er en engelsk guíde.
http://www.blogsdna.com/2159/how-to-take-ownership-grant-permissions-to-access-files-folder-in-windows-7.htm

Men jeg må erklære mig enig med #2

Selv om det lykkes for dig at få filerne over, så vil de være kodet/krypteret i et format, som er nærlig umuligt for almindelige dødelige at afkode.
Givetvis et tiltag som  producenterne er påbudt for at vanskeliggøre piratkopiering

Så du vil gøre dig selv en tjeneste ved at droppe overspilning via PC.

Hvis du skaffer en anden optager, så kan du oveføre ved afspilning...varer godt nok dage, men 99%sikkert både hurtigere og med bedre resultat end at fikse det på PC

mvh :-)
Teknik
12. august 2011 - 08:12 #4
Ref #3 -> ...Hvis du skaffer en anden optager, så kan du oveføre ved afspilning...... Havde du forestillet dig at montere denne HDD (med diverse datafilm på) i denne anden/nye optager. Det tror jeg ikke går godt; det skal være samme fabrikat/model/type ...
Avatar billede gripskid Nybegynder
12. august 2011 - 09:03 #5
hej
Filerne er synlige på pc´en, de står som .MPG - man kan dog ikke afspilles eller gøres noget andet med dem. Hdd står som at være i fat32 format
Jeg har forsøgt at se om jeg kunne ændre rettighederne i henhold til linket fra #3 . Men i i win7 har jeg slet ikke nogen "security" mappe. Jeg har kun general/deling/tidligere versioner/tilpas. Og når jeg forsøger at gøre noget under deling, så brokker systemet sig højlydt.
Jeg vil jo bare sikre mig at vores feriefilm af børn osv ikke går tabt, så det kan da være at det er bedre at se om man kan forbinde en ny optager til den. Så har jeg bare problemet igen om 3 år, når den står af :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
12. august 2011 - 09:22 #6
Avatar billede teknik Juniormester
12. august 2011 - 11:57 #7
>>Til Larry,ref#4
Nej, med "afspilning"  mener jeg at: Genmontere den angiveligt velfungerende harddisk i afspilleren med det defekte dvd drev.
og så afspille de film som ønskes gemt.
afspilningen kan så optages på den anden (ny eller låne)optager, og spørger kan dermed bevare sine feriefilm for eftertiden.

>>Til Spørger

Mht. at "have problemet om 3 år igen", så er der da fine muligheder for fx. at overspille filmene til DVD, inden problemet opstår igen.

NB!!...bemærk i øvrigt, at i en anden tråd, hvor ejer forsøgte med lignende "overtagelse af disk rettigheder", der tabte disken evnen til at fungere sammen med hdd afspiller...og så er det slut med at kunne "gå tilbage".
12. august 2011 - 12:19 #8
Nååååå - jeg troede at boxen var helt død (Ska' jo bare læse hvad der står *S*)
Avatar billede Cypern Nybegynder
12. august 2011 - 13:37 #9
Sæt harddisken til en ekstern harddisk docking station koster ca 300kr med USB tilslutning, så kan du få tilgang til filerne helt uden administrator login.
Gjorde det samme på min gamle defekte bærbar, hvor jeg skulle have nogle word, mp3 og ppt filer ud af harddisken.