Avatar billede DonSkoD Juniormester
12. august 2011 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HDMI til HDMI+S/PDIF Optisk

Hej

Findes et sådant kabel/switch?
Fra HDMI til HDMI + S/PDIF Optisk.

På forhånd tak.
Avatar billede Gnyfff Praktikant
14. august 2011 - 02:53 #1
Audio signalet er kodet ind i HDMI bitstrømmen, så der skal elektronik til...
Det gør at en billig kabelløsning ikke er mulig. Find selv en box på google (HDMI to SPDIF converter). Et eksempel fra DK kunne være: http://www.av-connection.dk/?PGr=4816&ML=791

Mvh.
Anders
Avatar billede DonSkoD Juniormester
15. august 2011 - 08:23 #2
Hey, og tak for svaret.

Ja, den er sku lidt pebret :S

Du skulle vel ikke have et foreslag til en løsning på mit problem?
- Jeg oplever "echo" eller "forskudt lyd" i mellem anlæg og tv, når de er sluttet tíl min ps3.
Jeg har forbundet TV'et (LG 42LX650N) med mit ps3 via HDMI, og mit anlæg (Logitech Z-906) via S/PDIF toslink.

Jeg går ud fra at det er fordi S/PDIF toslink er hurtigere til at overføre lyden, og HDMI derfor ikke "kan følge med" video-mæssigt. (Det er et spørgsmål om få sekunder/milisekunder).

Jeg har både HDMI og S/PDIF toslink på TV'et, men den får ikke "surround-lyden" med, hvis jeg sætter anlægget til TV'et i stedet - mit anlæg modtager bare stereo, og "omformer" den til simuleret 3D (which sucks >.<)

Jeg håber du kan hjælpe, og hvis ikke er det bare i orden ;)
Avatar billede Gnyfff Praktikant
15. august 2011 - 16:19 #3
Der bør være marginal forskel på overførselshastigheden i selve interfacet. Det er nok mere et spørgsmål om processeringen i en af enderne. Det er forhåbentligt ikke i nærheden af "sekunder"?

Jeg har ikke lige slået anlægget op - men normalt er der i surround receivere muligheder for at lægge delay til så du kan få lyden forsinket så det passer... Der ville jeg nok starte!