Avatar billede Hansen_ Praktikant
14. august 2011 - 20:59 Der er 4 kommentarer

LAN Virker, men laptop over wifi virker not.

Hej.

1. Pc - LAN - win 7
1. NAS - LAN - NAS egen software
1. LAPTOP - LAN VIRKER - WIFI FAILER. - win 7.

Jeg har et LAN som virker helt fint i kabelføring, alle kan se hinanden på netværket og alle kan dele filer osv.

Men når det kommer til at selvsamme laptop, via Wifi, skal dele filer med min NAS, som godt nok ikke er med i hjemmegruppen, da den ikke understøtter denne funktion (ds211+), ja så vil Laptop på wifi og NAS på Lan ikke snakke sammen - de finder fint hinanden, men de vil ikke snakke sammen.

Jeg har forsøgt at fjerne firewall, statiske ip adresser, subnets samt gateway. jeg har googlet rundt og jeg kan bare ikke finde noget svar på dette.

Hvad gør jeg galt ?

for lige så snart at jeg sætter kabel i samme opsætning på laptop, så virker ALT som det skal, deling, hjemmegruppe, .. ALT.

så wifi delen sutter r..

Jeg har nogle idéer til at det kan være min router?? men hvilken opsætning skal jeg kigge efter - if so?

har brug for jeres bedre viden end jeg har - så please help :))

PFT.

Rasmus
Avatar billede kgkg Nybegynder
14. august 2011 - 21:30 #1
Tjek din router.

Der er mange routere, der som standard ikke tillader kommunikation mellem trådløse enheder, og det lyder som om at det er det der er dit problem.

Hvilken router har du?
Avatar billede Hansen_ Praktikant
14. august 2011 - 21:42 #2
Hej

Jeg har en di-524 d-link. Noget gammelt lort men det virkede på win98 og 2000 mener jeg. Har haft den router i evigheder efterhånden.
Avatar billede Hansen_ Praktikant
28. oktober 2011 - 00:17 #3
smid et svar så får i point. først til mølle. problemet var routeren som ikke tillader dette åbenbart, har købt ny og problemet er nu løst.
Avatar billede kgkg Nybegynder
28. oktober 2011 - 15:21 #4
Ok, hermed et svar.

Men kunne du ikke bare åbne for det i din router? Eller var den mulighed der ikke?