Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
16. august 2011 - 04:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet mere

Hej.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Arbejder pt i Venezuela. Har brugt min bærbare msi her i over 1 uge nu uden problemer. For 3 dage siden kom og gik nettet mange gange eller også var grunden noget andet. Kan ikke finde netværk mere, heller ikke wifi. Kan se dem begge men den skriver der ikke er internet. Kan se andre computere på netværket. Og en fra hotellet kan godt komme på med hans pc fra mit stik.
Har nu sat en router på med wifi, og kan logge på nette med min iPad men stadig ikke fra min pc.
Har prøvet at slette netkortet og deaktivere men intet ændres. Har prøvet CMD. /. Ipconfik - all.  /. Ipconfig/ release.  /.  Ipconfig/ renew.
Intet har hjulpet.    Kan dog se at der er rigtig mange mediet afbrudt. Og der er min viden så sluppet op
Ka se den skriver DHCP aktiveret = Nej
Hjælp plz vil meget gerne kunne snakke med mine børn på bærbare skype.

Husk der vil være meget forsinket svar da jeg er hernede

Computer MSI GX740
netkort = realtek PCIe GBE Family controller
16. august 2011 - 08:24 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

DHCP aktiveret = Nej bør nok være aktiveret !
Avatar billede realbeekay Nybegynder
16. august 2011 - 10:01 #2
En GX740 er en ret ny PC... jeg antager at du kører med Win7?
Prøv dette:

Start - Alle Programmer - Tilbehør
Højreklik på kommando-prompt og klik på "kør som admin...."
Der kommer nu et "DOS"-vindue frem, og her skriver du:
netsh int ip reset (tryk enter)
netsh winsock reset (tryk enter)
Genstart maskinen.
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
16. august 2011 - 13:25 #3
#1 Jeg bruger Windows 7 home dk version Ved ikke hvordan jeg får DHCP aktiveret.

#2 Har prøvet det du skrev, den skrive at den nulstiller og jeg genstartede som sagt efter kommando 2. Slukkede for wifi da den genstartede for at se om den kom på med kabel. Det er stadig det samme, den kan se der er kabel til men ingen internet. Samme når jeg tænder for wifi. Jeg kan stadig komme på internettet fra iPad og se min router fra min iPhone + internet fra den.

Som det ser ud nu er jeg blank. Jeg kan lave en ny ipconfig - all og se om alle de medier stadig er afbrudt og DHCP stadig ikke er aktiv
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
16. august 2011 - 13:47 #4
Stadig det samme. Der står medie afbrudt rigtig mange gange og DHCP stadig ikke aktiveret
Avatar billede realbeekay Nybegynder
16. august 2011 - 15:09 #5
Åbn Netværks- og delingscenter
Klik på din LAN eller WLAN forbindelse
Så får du et billede frem - Status for ...-forbindelse
Klik på egenskaber
Markér TCP/IPv4 og klik på egenskaber
Kontroller at IP adresse og DNS er sat til automatisk
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
16. august 2011 - 17:47 #6
Hvad betyder det når der står under config -all at medie ikke aktiv ?? Men kigger efter det andet når jeg kommer tilbage på hotellet
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
16. august 2011 - 21:58 #7
#6. Alt du skrev er nu afprøvet uden held.
Nu hvor jeg kan logge på med iPad, tænkte jeg så lige at jeg ville prøve samme ip / dns mm.
Det gav heller ingen ændring så nu er jeg tilbage på auto ip. Wifi er også i auto ip.

Jeg forstår bare ikke at jeg kan 2 andre computere og 3 medieenheder der ikke er mine, hvis der skulle være noget galt med mit netkort.

Håber seriøst nogen har en ide. Det koster lige 1300,00 i fragt til dk og tilbage for at få den på værksted, pluds de 7 uger uden min pc.

Da jeg mistede mit internet i lørdags kom og gik det virkelig mange gange inden det gik af.

Nu er det ikke de hurtigste knallerter på kajen hernede, så jeg tror ikke de har spærret mig på hotellet, men er der mulighed for at det kan være noget i den stil..... Tænker bare højt... Har ikke lavet noget eller noget i den stil. Tjekker mail / spiller wow og bruger Skype
Avatar billede realbeekay Nybegynder
17. august 2011 - 08:40 #8
Prøv at lave en system-gendannelse til en dato før problemet opstod. D.v.s. før lørdag.
Du finder system-gendannelse under programmer - tilbehør - systemværktøjer.
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
17. august 2011 - 13:29 #9
Systemgendannelse er afprøvet før jeg gik ind her for hjælp, men det kunne jeg jo også bare ha skrevet.

Sad igen og prøvede det hele igen i går, og uden jeg havde gjort noget virkede mit wifi igen. SUPER

Kiggede så bare for sjov, ved at holde musen oven på icon..... Der var så både trådløs 2 og 4 aktiv på samme tid.

Så skulle hotellet reboote hele deres system og alle wifi skulle slukkes.
Blev ringet op fra hotel manegeren igår at der var fundet en fejl hos dem og er nu rettet.

Jeg mistede sjov nok mit internet igen, skulle hente ny opsætning på iPad og iPhone. Har prøvet alt med ipconfig igen og restart mm. Men kan så igen nu ikke komme på nettet. Fatter intet når jeg kan fra iPad her.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
17. august 2011 - 16:02 #10
Prøv at gå i netværks- og delingscenter.
Klik på administrér trådløse forbindelser.
Find den profil der hører til det trådløse net på hotellet og slet den.
Prøv derefter at logge på igen.
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
17. august 2011 - 16:29 #11
Det lyder godt, men det ved jeg ikke hvordan jeg gør. Kan jeg få detalje på hvordan jeg gør, også meget gerne med min kabel forbindelse
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
17. august 2011 - 16:34 #12
Har skrevet svar ind neden under
Avatar billede realbeekay Nybegynder
18. august 2011 - 09:46 #13
Netværks- og delingscenter finder du ved at højreklikke på netværksikonet nede i højre hjørne eller via kontrolpanel.
Derinde er der et punkt i venstre side hvor der står "Administration af trådløse netværk".
Og derinde finder du en liste over de trådløse netværk computeren har været forbundet til gennem tiden.
Hver linie repræsenterer en profil der hører til et trådløs netværk og hvor bl.a. adgangskoden er gemt.
Du sletter en profil ved at markere den og klikke på fjern ovenover. Windows opretter automatisk en profil når du logger på det trådløse netværk igen.
I princippet kan du slette alle profilerne men så vil du blive bedt om adgangskode igen 1. gang du vil logge på de respektive steder.
Der er ikke rigtigt noget tilsvarende for det kabelbaserede netværk.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2011 - 11:09 #14
Se om der er noget her der skal rettes? http://imageshack.us/f/14/netvrk.png/
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
18. august 2011 - 13:50 #15
Tak #13 og #14 og alle andre der har hjulpet mig.

Jeg satte maskinen tilbage igen slettede alle netværk profiler, og har nu genstartet min computer 3 gange siden, og jeg kommer på nettet igen hver gang.

Lige en information, så sagde hotel manegeren at der var blevet fjernet en router på 3 sal i hotellet 2 timer før jeg kom hjem fra arbejde som var skyld i at ingen havde internet på pc'er men næsten alle mobiler og tablets samt macbooks kunne godt få en dns fra serveren bare ikke pc.

og det er tilfældet at det var det der blokkede mit, eller det sidste vi gjorde var løsningen ved jeg desværre ikke, men jeg er bare glade for den hjælp jeg har fået og at jeg er på nettet igen med min familie.. Rigtig mange tak alle.

Denne Tråd er løst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2011 - 20:21 #16
Husk at lukke her ved at bede om svar fra dem der hjalp.
Avatar billede FnuggiXx Nybegynder
12. februar 2012 - 00:19 #17
Tråden er løst
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2012 - 15:07 #18
Hvad var det ved #16 du ikke forstod?
Husk at lukke her ved at bede om svar fra dem der hjalp.