Avatar billede Far Nybegynder
16. august 2011 - 15:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows deployment service - asus eb1012p - tricky problem

Har sat en win2008 r2 server op med WDS. Virker upåklageligt når jeg installere på computere via netværket, bortset fra denne type asus eb1012p hvor jeg får følgende fejl:

"Windows klient: der opstod en fejl under forsøg på at starte netværket. Der blev ikke fundet et tilsvarende netværkskort i denne afbildning. Få administratoren til at føje netværkskortet for denne computer til windows PE-afbildningen på serveren for Windows installationstjenester."

Dette har jeg googlet og fundet frem til at jeg skal finde driveren og få den ind i mit win7 image, hvilket man med WDS nemt kan smide drivere ind.

Nu har jeg fundet de originale drivere til netværkskortet på asus hjemmeside, jeg har sågar prøvet med drivere ud fra hardware IDen, hvor eb1012p´en virker med win7 home (altså std installationen hvor alt fungere), men jeg får samme besked...

Hvad kan jeg gøre anderledes for at få skidtet til at virke?
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2011 - 16:01 #1
Hej G85

Den "lette måde at tilføje drivere på" virker kun for selve dit Windows image (dit install image).

Det du mangler (som fejlen skriver) er en driver i selve WinPE delen (dit boot image, som bliver downloadet når du PXE booter).

Kig på den her artikel:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd799289(WS.10).aspx

Den beksriver hvordan du åbner din boot.wim (eller hvad du nu har kaldt den) og hvordan du installere en driver i den.

Håber det kan hjælpe dig på vej :)

/Venturer
Avatar billede Far Nybegynder
19. august 2011 - 11:54 #2
Hjalp mig lidt i hvert fald. Man kan ligge driverne ind manuelt i boot image - så virker det :)
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2011 - 12:50 #3
Godt det virkede :)