Avatar billede pkj7480 Juniormester
17. august 2011 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Panasonic camera

Jeg har firewire koblet på mit camera. Enhedshåndtering viser IEEE 1394 compatibel, og jeg kan se den i listen over enheder og printere, men jeg kan ikke se den som tilsluttet når jeg klikker på min computer. Hvorfor ikke??
Maskinen kører på windows 7.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2011 - 19:56 #1
Jeg går ud fra, det drejer sig om et videokamera. Har du prøvet denne fremgangsmåde:

Forbind videokamera og computer med kameraet slukket. Tænd kameraet og indstil det til afspilning.

Har du et videoredigeringsprogram installeret på computeren? Til 7'eren kan du f.eks. bruge Windows Live Movie Maker, som ikke følger automatisk med Windows 7. Det skal hentes og installeres:

http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other
Avatar billede pkj7480 Juniormester
17. august 2011 - 20:56 #2
Jeg har prøvet dit forslag - og det ændrede ikke noget. Men hvis vi nu tager det step by step: Er vi ikke enige om, at der skal komme et ikon frem på siden: min computer ??
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2011 - 21:42 #3
#2.

Jo, der bør være et ikon, som viser dit videokamera. Godt nok kan jeg kun checke det på min computer med XP Pro og ikke den bærbare med 7'eren, som ikke har Firewire.

Er du sikker på, der er strøm på kameraet? Har du koblet ekstern strømforsyning til? Somme tider kan den slags (afhængig af tilkoblingsmetoden) give problemer, fordi der skal skubbes hårdere, end man egentlig har lyst til. Det samme gælder for Firewirekablet.

Du skriver: "jeg kan se den i listen over enheder og printere ..." Betyder det, at du kan se dit kamera der eller bare Firewireforbindelsen?

Er din Firewire aktiveret? Det gør du i XP (og 7'eren burde være det samme) via: Enhedshåndtering > Netværkskort > Højreklik "Netværkskort" og se, om det er aktiveret eller deaktiveret.
Avatar billede pkj7480 Juniormester
18. august 2011 - 18:57 #4
Meningen var at cameraet skulle køre på et virtuel drev, men det har jeg lige fundet ud af, at dette ikke kan lade sig gøre. Nu prøver jeg at installere videoprogrammet på C-drevet istedet. Tak for hjælpen - det kan jo være at jeg vender tilbage.
Avatar billede pkj7480 Juniormester
03. september 2011 - 19:27 #5
Der kommer ikke noget ikon frem i "min computer", men når programmet til redigering starter op, er der adgang til cameraet. Det er endog lykkedes at lave en dvd skive. Tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2011 - 20:12 #6
Velbekom.

Og prøv så at kigge her for at finde ud af, hvordan det der med point og "Svar" og "Kommentar" hænger sammen:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5