Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 21:43 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

filoverførsel-pc går ned

Hej
På en gammel bærbar (xp) har jeg gentagne gange forsøgt at overføre en mappe med billeder fra et fotoapparat. Når den har kørt i ca 10 sek. stopper hele processen og alt er frosset, så jeg må slukke maskinen.
Endelig fik jeg billederne over ved at overføre en efter en. Jeg prøvede herefter at overføre et billede fra pc´en  til en ekstern hd, hvorved denne slukkede næsten omgående, og pc´en frøs igen. Problemet er opstået efter at  jeg har  indsat nogen flere ram.
Ved normalt brug af pc`en er der ikke tilsvarende problem.
Kan nogen hjælpe?
20. august 2011 - 21:46 #1
... PC'en bliver overbelastet/varm ?!?
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 21:54 #2
Det har jeg ikke indtryk af ved denne proces, men inden jeg indsatte flere ram synes jeg den var temmelig varm nogen gange, og blæseren kunne køre i høje omdrejninger indtil jeg lukkede siden ned. Alligevel havde jeg på det tidspunkt overført billeder uden problemer, men nu efter de indsatte ram er problemet opstået. Pc`en kan heller ikke nå at blive varm ved den nuværende overførsel, for den stopper næsten øjeblikkelig, og blæseren kører normalt. (Hørbart, men ikke så der skulle være problemer med belastning/varme
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 21:56 #3
Kan det tænkes, at der skal ske en justering af tildelingen af ram, inde i SYSTEM?
20. august 2011 - 21:57 #4
Flere RAM bruger pricipielt lidt mere strøm... og hvis den er liiiiiige på grænsen...
20. august 2011 - 21:58 #5
Specifikationer iøvrigt for 'dyret' ?
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 21:59 #6
Operating System
    MS Windows XP Professional 32-bit SP3
CPU
    Intel Pentium 4
    Northwood 0.13um Technology
RAM
    1,50 GB DDR @ 132MHz (2.5-3-3-6)
Motherboard
    Compaq 07D8 (U10)    54 °C
Graphics
    (640x480@1Hz)
Hard Drives
    59GB TOSHIBA TOSHIBA MK6022GAX (PATA)    48 °C
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:10 #8
Jeg har været ved at skille ad for at kontrollere  , men jeg havde lidt problemer med at se hvordan jeg skulle komme ind til maskineriet, så det blev mere til lidt pusten ind gennem ribberne.
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:15 #9
Men det er tænkeligt, at fejlen ligger der.Ellers skal jeg måske prøve at at gå tilbage til de oprindelige ram for at se om om der lagt en fejl der.
20. august 2011 - 22:22 #10
.. det er jo en 'gammel bærbar' / 'Intel Pentium 4' ... *S* ...

Hvilke var de 'oprindelige RAM' ?
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:24 #11
512 kun
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:25 #12
Men det nuværende problem var der ikke
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:28 #13
Den var dårlig til at spille film, meget hakkeri, men overførsel af filer var ok
20. august 2011 - 22:33 #14
512Mb er også for lidt til seriøs brug!

Vil holde på #7 ...

Virker den 'varm' ?
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:36 #15
Det gør den ikke nu, men specielt med de små ram har den været temmelig  varm ved udblæsningen, og blæseren kunne også køre temmelig kraftigt ind imellem
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 22:48 #16
mb: 55 grader
hd: 47 grader
20. august 2011 - 22:54 #17
... det er stort set kun overbelastning (PSU mæssigt) eller VARME som kan få en PC til til opføre sig som du beskriver...
Den Externe HD du nævner; er den med EGEN strømforsyning ? Eller får den fra PC'en USB ?
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 23:07 #18
Den har sin egen forsyner. Men i øvrigt var problemet der også fra fotoapp. til pc. Men måske stjæler den også mange ressourcer fra pc´en?
Jeg har lige forsøgt igen med at overføre en mappe med en del billeder fra pc til den eksterne hd. Det gik fint, men jeg havde også slået virusprogrammet fra i mens.
Avatar billede tyfon Nybegynder
20. august 2011 - 23:17 #19
Men måske var det en ide at finde ud af hvad man kan undvære i msconfig, for at spare noget der. I START har jeg kun 3 kørende.
21. august 2011 - 14:57 #20
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

---

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede tyfon Nybegynder
23. august 2011 - 20:16 #21
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:04:43, on 23-08-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardBhvScanner.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Hentede filer\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://sondagsavisen.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: BullGuard Safe Browsing - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Report to BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1309520191865
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1309520586742
O18 - Protocol: bglink - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: BgRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe
O23 - Service: BullGuard behavioural detection service (BsBhvScan) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardBhvScanner.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

--
End of file - 5563 bytes
Jeg bruger ofte ccleaner.
Jeg er tilbøjelig til at tro, den bliver for varm, som du har nævnt. Jeg har nu haft en stor blæser til at køre ind fra siden og med åbne skuffer.
Men jeg vil meget gerne høre din conklusion på logfilen.
Ellers må jeg se om jeg kan få den skilt ad og kontrollere for støv.
23. august 2011 - 21:28 #22
Ikke noget at gi' af der...

Generelt: Kan dog ikke rigtig li' denne

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe

Venligst 'FIX' den linie med HiJackThis ...
Avatar billede tyfon Nybegynder
23. august 2011 - 21:46 #23
ok, tak så langt, du har hjulpet mig med nogen forslag, og jeg har nu en ide om de sårbare punkter der kunne være ved maskinen. når du svarer sender jeg point
23. august 2011 - 21:52 #24
Ping...