Avatar billede kemi66 Nybegynder
23. august 2011 - 19:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

computer starter i fejlsikret tilstand win7

FØRST....jeg har ikke computer til rep endnu, og kender ikke computer spec endnu, men det drejer sig om en nyere bærbar, med win 7 installeret, når computeren tændes, starter den hele tiden med at komme frem med billedet til fejlsikret tilstand, og går tilsynladende ikke længere......er der nogen der har nogen gæt på hvad jeg evt skal kikke efter..
Mit eget gæt er en virus af en slags...andre forslag modtages meget gerne.. ;-)
Avatar billede imz Nybegynder
23. august 2011 - 19:47 #1
Det lyder underligt

Kan du give flere oplysninger ?
Hvorfor kender du ikke spec ?

Er det en ny comp som du skal sætte op ?

Kan du ikke få adgang til BIOS ?

Eller på anden måde deaktivere fejlsikret tilstand ?
Avatar billede kemi66 Nybegynder
23. august 2011 - 19:53 #2
kollega spurgte til fyraften om jeg kunne kikke på den, og vil tage den med imorgen, det er kun for at kunne have nogen ideer om hvad der ellers kunne være galt, udover en virus... ;-) lidt forbygelse kan man sige, og skal selvfølgelig nok vende tilbage imorgen, når jeg ved noget mere om computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2011 - 22:24 #3
Nu bruger jeg ikke win 7, men har du en mulighed der hedder sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede?
Avatar billede kemi66 Nybegynder
24. august 2011 - 16:54 #4
så er jeg tilbage, den indeholder vista 32, andet er ikke muligt at se, da de har været så smarte at sætte kode på, og ikke kan huske den.......hvordan kan jeg starte den i fejlsikret tilstand, og komme ind og fjerne kode, så den kan starte normalt uden kode..??
har prøvet fejlsikret tilstand, og fejlsikret tilstand med kommandoprompt, virker ikke....nogen foreslag....
Avatar billede foodear Praktikant
24. august 2011 - 17:13 #5
Kollegaen må da kende koden ?
Avatar billede kemi66 Nybegynder
24. august 2011 - 17:34 #6
nej, det er en han har købt af en anden kollega.....har lykkedes at få disken ud, hvor går jeg hen på disken for at ændre eller fjerne koden.....jeg tænker her på at jeg kan gå ind i disken via stifinder på en anden computer...
Avatar billede kemi66 Nybegynder
24. august 2011 - 17:55 #7
problem delvis fundet, stor fejl på disk, kan ikke rettes, computer starter kun delvis op, og enten bliver ved med at genstarte, eller kommer med blå skærm med fejlmeddelse, når den endelig starter op, kan der ikke logges på..tak for hjælpen..;-)