Avatar billede lisbethnlaursen Nybegynder
25. august 2011 - 20:30 Der er 3 kommentarer

Microsoft Silverlight - kan programmet undværes?

Hej

Kan man undvære programmet "Microsoft Silverlight", når man ikke arbejder med websider?

Så vidt jeg kan se, ved at google lidt, er det kun TV2 Sputnik, der gør brug af programmet i DK, og som man derfor ikke kan se, hvis Silverlight ikke er installeret. Er det korrekt?
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2011 - 20:48 #1
Der er masser af andre sider der benytter Silverlight - vi har blandt andet selv Silverlight på vores firmahjemmeside - men der er ingen tvivl om at det slet ikke har samme udbreddelse som fx Flash.

Du kan ud fra min mening altså sagtens fjerne Silverlight uden de store problemer til følge - men omvendt har jeg også svært ved at se den helt store gevinst ved ikke at have Silverlight installeret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2011 - 21:26 #2
"...den helt store gevinst ved ikke at have Silverlight installeret"

Det er endnu et program, med yderligere potentiale for sikkerhedsproblemer, så har man ingen anvendelse for det, er det da en fin idé ikke at have det installeret.
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2011 - 22:42 #3
Et Microsoft-program med potentielle sikkerhedsproblemer? Jeg må le... ;)

Nej, selvfølgelig er det et vigtigt issue at forholde sig til, men med en større og større udbredelse af Silverlight (selvfølgelig også afhængig af hvilken type sider man besøger) er det måske ikke det dårligste at have installeret ligesom jeg er overbevist om at de fleste vil have større udfordringer på deres PC end bare om Silverlight er installeret eller ej.