Avatar billede Zaoh Nybegynder
25. august 2011 - 21:49 Der er 4 kommentarer

For varm GPU

Hej,

Jeg har lige fået samlet min nye computer og står med det problem at min GPU kommer op på 90 grader c når jeg har spillet et stykke tid, hvilket umiddelbart har inflydelse på dens ydeevne.
Kortet er ca. 50 grader ved idle.

Mit grafik kort er:
(GIGABYTE GV N560SO-1GI-950)

NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Processor: Intel Core i7 2600K

Mit kabinet er en Cooler Master Silencio 550.
Der er to blæser på selve kortet, og så har jeg en blæser foran og en bagved.

Har I eksperter nogle forslag til hvordan jeg kan sænke temperaturen da jeg syntes disse temperaturer er for høje?
Avatar billede enriko Nybegynder
25. august 2011 - 22:01 #1
Temperaturen er alt alt alt for høj , men det er du nok herre over, når spillet begynder hakke ved så høj temp.

Har du to grafikkort eller hvordan? GIGABYTE GV N560SO-1GI-950 & NVIDIA GeForce GTX 560 Ti?

Men det undrer mig at de blæser der sidder på ikke tager en del af temp.

Er du sikker på at de temperatur der blliver vist er rigtigt? eller præcise sådan nogen lunde?

Hvad bruger du til måle det med?

Jeg plejede bruge everest home edition til at måle temperaturen på alt.

Jeg havde også problemer med temperaturen, men det var mere cpu, jeg havde problemer med, samt støj niveauet var for højt. men jeg købte følgende køleplade med fans på begge sider    Xigmatek. Har du noget blæser siddende på frontpladen som kan smide kølig luft ind i kabinet,? Normalt har man også en siddende under power supplyen der tager den varme luft og blæser det ud. Måske kan det hjælpe med et billed af indemaden af din pc
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
25. august 2011 - 22:07 #2
Normal siger man grafikkort max må komme op ved de 110 - 120 C..

og der er 20 C op til de 110.. jeg vil ikke gøre det store ved det.. kun hvis temp. er ved de 105 C
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
25. august 2011 - 22:10 #3
edit:

søgte lidt.. og til min store overraskelse.. kan dit kort højst tåle 99C..

så få smækket noget vandkølling eller andet på..

ps. har du overclocked den?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. august 2011 - 13:08 #4
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du er inde i "selvbyg-pc" :), men:

1. Vender blæserne rigtigt (en trækker luft ind, og en anden blæser ud).
2. Hvis der er fancontrol på dine blæsere, er den så skruet helt op?
3. Er dit GFX-kort overclocked?
4. En stor CPU-blæser kan også hjælpe til med at køle kabinettet generelt.