Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
29. august 2011 - 17:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Catalyst Control Center efter genstart.

Jeg har problemer med mit Catalyst Control Center (CCC).
Når jeg lige har installeret det virker det fint.
Men efter en genstart kan ingen spil køre og Catalyst softwaren starter ikke rigtigt op.

Når jeg beder CCC starte, kommer der et vindue frem, men alle menu punkter er væk...
Det eneste som starte i vinduet, er det reklame banner værk som er i midten.

Jeg kører med seneste version af CCC på en Windows 7 Ultimate 64-bit platform.

Der er ingen hardware mæssige problemer, da det hele kører som det skal lige efter en gen. install af CCC.

Håber der er nogle folk som er dygtige til at hjælpe :o)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 07:35 #1
er det en driver til hvad - der er altså mange af dem
hvad hedder kortet
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
31. august 2011 - 09:22 #2
Så vidt jeg ved er Catalyst Control Center et universalt software til en del AMD/ATI grafikkort.

Men jeg skal bruge CCC til at styre mit ASUS EAH6970 grafikkort.
Også kaldet ASUS HD6970 2GB.

Men problemet er ikke grafikkortet, men softwaren/driveren, altså CCC.

Igen her efter en genstart, starter programmet ikke rigtigt op, når jeg åbner det og jeg kan ikke benytte nogle spil.

Hvis jeg så gen-installerer programmet uden at genstarte, så kører det hele igen... Lige indtil en genstart er foretaget...

Når jeg geninstallerer benytter jeg denne fil.: 11-8_vista64_win7_64_dd_ccc_ocl.exe
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 09:41 #3
ASUS HD6970 2GB.

der findes 2 store producenter af drivere nvidia
og ati

det er ati der laver driver til den du har
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

det skulle meget gerne være denne her

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.aspx

du skal selv holde øje med nyere versioner der af og til kommer

hvis den fortsat driller får du lige metoden fra ny windows

man installerer chipset driver fra producent
installerer den viste ny driver fra ati
nu skulle den meget gerne køre men har været ude for flere gange at man skulle tage batteri ud på bundkort i stationære pc

hvis den stadig driller henter du slimdrivers og lader dig registrere - det er et krav
opdater alle drivere og tag backup af dem bagefter og læg på andet medie til senere brug - måske

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
07. oktober 2011 - 17:29 #4
Har nu i lang tid bøvlet med problemet, men ikke fundet nogen løsning!

Når jeg har genstartet virker grafikkortet ikke til grafiske opgaver.

Jeg kan sagtens bruge computeren til alm. brug f.eks. internet og kontor arbejde generalt.

Men så snart den skal arbejde med noget spil mæssigt, så skal jeg geninstallere driverne til grafikkorten.

Jeg har nu også prøvet at undlade at installere Catalyst Control Center og kun installere driverne, men lige fedt hjælper det...

Ligger fejlen ved noget DircetX eller hvad hulen kan det være???
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 07:36 #5
kunne være dit chipset der ikke anerkendes af driveren

hent slimdrivers og lad den finde den/dem til dig

slimdrivers til venstre husk det

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:30 #6
Ingen forskel.
Fejlen er der fortsat.
Det virker fint lige efter installering.
Men allerede efter første genstart er fejlen der igen!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 07:28 #7
prøv at teste dit graffikkort med burn in test
kunne godt mistænke der er en fejl på det

http://www.passmark.com/products/bit.htm

hvis den ikke viser noget er jeg sikker på det er windows og i det tilfælde skal du geninstallere det
det kan man komme ud for

m.v.h
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:11 #8
Problem blev ikke løst!