Avatar billede NVedsted Juniormester
30. august 2011 - 21:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CraftBukkit/Minecraft Server - Online problemer!

Hej, jeg har lavet en CraftBukkit server. For mig mine venner, via LogMeIn's VPN (Virtual Private Network) program Hamachi. Men nu vil jeg gerne gør den online. Men det kan jeg ikke.

Jeg gjorde dette:
1) Ændrede server ip til interne ip.
2) Satte online-mode til True (Sand).
3) Satte Porten til 25565.
4) Gik ind på routeren, og forwardede Port 25565 til Port 25565, på min eksterne IP.
5) Gik ind i Firewall'en og tilladte port 25565.
6) Testede men det virkede ikke.
7) Prøvede at Forwarde porten på min interne Ip.
8) Ikke bedre.
9) Hvad nu?

Hilsen
Nicklas Vedsted Knudsen
Avatar billede dumle29 Nybegynder
30. august 2011 - 21:58 #1
skal lige siges først, at jeg aldrig har haft success med windows.

vil dog lige bemærke, at linien ip skal du bar pille nallerne fra og lade stå tom ;)

ellers forvirre det serveren, med intern og ekstern ip og sådan.

ellers plejer det at virke for mig. (når jeg køre den på en ubuntu server maskine vel og mærke.

hvis du har en gammel stationær, eller anden form for computer stående kan du installere det på den.

kan prøve at bakse en guide sammen hvis det skulle være?
Avatar billede NVedsted Juniormester
30. august 2011 - 22:19 #2
Du mener i server.properties filen ikke?

Og ved du om jeg skal bruge min interne eller eksterne ip, når jeg forwarder?
Avatar billede dumle29 Nybegynder
30. august 2011 - 22:24 #3
jo i server.properties

og når du forwarder, skal du lige huske at have din servers ip til at være statisk (vis du bare er i win 7 kan jeg lige sige hvordan hvis du vil?)

men når du forwarder skal du ikke bruge din eksterne. Der er jo kun en så hvorfor taste den ind= ;)
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 07:43 #4
Jeg bruger en xp, og min ip er dynamisk. Jeg forwarder inde i min Fullrate Router program. Bare ved at gå ind på min ip adresse.
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 07:46 #5
Men hvis jeg ikke skriver noget i Ip feltet når jeg forwarder, skriver den "IP Format Error".
Avatar billede dumle29 Nybegynder
31. august 2011 - 21:06 #6
ja, du skal have en ip at forwarde til.

tænk på det sådan her :)

en person forsøger at komme ind, fx via port 25565.

person----|routher|----[server]

routeren skal så sige, nå okay, han vil komunikere på port 25565, den port har jeg fået at vide, skal omdirigers til serveren, som har ip:

derfor skal du bruge serverens ip.

her er en guide til statisk ip: http://portforward.com/networking/static-xp.htm

den beder dig om at notere nogle informationer, har skal du bare gemme disse:

*standard gateway
*undernetmaske

din primære DNS skal være: 8.8.8.8
din sekundære skal være: 8.8.4.4

disse to er googles DNS´er, og jeg synes de er dejligt hurtige :)

ip´en skal være en der ikke bliver brugt af noget apparat på dit netværk
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 21:39 #7
hvad så i Undernetmaske og Standard Gateway, og det der mec google's dns?
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 21:41 #8
nåå det står i kommandoprompt'en :-)
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 22:02 #9
virker ikke!
Avatar billede NVedsted Juniormester
31. august 2011 - 22:02 #10
Skal jeg sætte default server til noget?
Avatar billede dumle29 Nybegynder
01. september 2011 - 14:41 #11
hmm

som sagt hat jeg aldrig haft success med en windows server

kan prøve at sætte en bukkit folder sammen til dig.

hvis du kan finde ud af at sætte din IP statisk, og forwarde i din routher, kan jeg sætte bukkit op for dig.
Avatar billede NVedsted Juniormester
01. september 2011 - 16:36 #12
Det må du meget gerne prøve, vil det skabe konflikt mellem mine plugins:
Essentials Full Pack
Permissions
LWC
Citiezens
WorldEdit
WorldGuard
Avatar billede NVedsted Juniormester
02. september 2011 - 12:09 #13
Laver bare min server på min Vista, smid bare et svar! :-)