Avatar billede thorkild10 Juniormester
01. september 2011 - 18:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til stærk PC

Hej alle...

har besluttet mig for at bruge en sjat penge på en ny stationær PC... PCen skal bruges til Spil + kontorpc - den skal være stabil og hurtig og skal kunne klare de nyeste krævende spil.

budget ca. 7-8.000 kr.

Jeg har kigget på disse:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4402046 pris: 5.963 kr.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=799830  pris: 6.863 kr.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=800854 pris: 7.163 kr.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=813805 pris: 7.495 kr.
http://topdata.dk/product.asp?product=7670 pris: 7.699 kr.

- men har ikke meget forstand på det. så links til PCer modtages rigtig gerne.
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. september 2011 - 19:30 #1
Pc'en fra Topdata er klart den bedste til spil.
Husk at Windows ikke er inkluderet.
Avatar billede Maako Nybegynder
01. september 2011 - 20:28 #2
Alle ponær Topdata linket gør mig næsten ked af det xD

Hvis du vælger den, så husk en dag at lære at overclocke, det tager dig ikke mere end 10-15 min med I5 processor.

Kun den fra topdata kan dette xD

Det er nogen der ved hvad de gør som har samlet den!
Avatar billede thorkild10 Juniormester
03. september 2011 - 08:49 #3
Tak Buttwipe :)

Maako - kan du evt. linke til en endnu bedre pc - til nogenlunde denne pris:

kan desuden heller ikke lure forskellen på disse:

http://topdata.dk/product.asp?product=7522 /7.999
http://topdata.dk/product.asp?product=7670 /7.699

Help :)
Avatar billede Maako Nybegynder
03. september 2011 - 16:29 #4
Den til 7.699 har:

I5 2500K CPU
2 x 560 grafik kort
1TB HDD

Dette betyder at du har en CPU som er lige hvad du skal bruge hvis du skal spille spil. To grafik kort giver lidt mere støj, bruger mere strøm, men slår den ene 580'er.

Den til 7.999 har:

I7 2600K CPU
1 x 580 grafik kort
500 GB HDD

Dette betyder at du har en CPU som er perfekt både til spil og alt andet. ét grafik kort laver mindre støj, mindre varme, mindre strøm, men er en bitte smule bag 2 x 560.

Normalt ville man spare en masse penge ved at vælge den første, men i dette tilfælde ville jeg klart vælge den til 7.999, da for 300 for du virkeligt noget ud af det, iforhold til de 1000 det normalt ville koste.

Du skal nok ikke lige foreløbigt bruge så meget plads, og HDD'er er billige at købe separat, så det er nok ikke nær så vigtigt.

Jeg vil ikke linke til andre PC'er da dette du har fundet her er lige så billigt som samle selv PC'er og lige de componenter man søger.
Avatar billede thorkild10 Juniormester
04. september 2011 - 13:05 #5
Hej igen Maako... rigtig god hjælp :)

Jeg har dog kigget på om jeg skulle sætte budgettet lidt op til f.eks. 11-12.000 kr.

her har jeg så kigget på maskinen til 7.999 og så lavet opgraderinger derinde.

de ting jeg har ændret er:

-Ændre de 8 GB RAM til 16 GB DDR3 Ram 1600 MHZ
-500 GB til > 1000 GB SATA3
-Ændre cpukøleren til > ultra støjsvag Arctic Cooling
-Ændre strømforsyningen fra 700 W Cougar til 1.000 W Coolermaster 80+ SLI
-Ændre bundkortet fra z68A-D3 til ASUS P8z68-V PRO (SLI SUPPORT)
-tilføje 60 GB SSD OCZ Agility 3, 525/475 r/w MB, SATA 3/600

Mit spørgsmål er nu om det kan betale sig, at tilføje disse ting, eller om jeg måske skal vælge en helt anden løsning når budgettet nu er højere. ovenstående står til ca. 11.300 kr.

endnu engang 1.000 tak for hjælpen :)
Avatar billede Maako Nybegynder
04. september 2011 - 16:47 #6
Tager dem i række følge.

Du kommer ikke op og bruge 16GB RAM medmindre du arbejder med redigering af film i meget høj kvalitet.
Spil med en skærm skal du være heldig at komme op på 4-5GB.
Jeg spiller fuld HD spil med firefox, 2 skærme og ser film, og bruger 3-4GB DDR2 RAM.

1TB HDD, som sagt kan altid købes billigt separat.

CPU køler, skal du virkelig kun tænke på hvis du har tænkt dig at Overclocke, hvis ikke så er selv standart køleren god nok.
(Stor blæsser giver dog alligevel mindre støj, pga. lavere omdrejninger)

1000W power supply, kan man godt få brug for til enten flere grafik kort, eller at sænke støjen, da den så ikke arbejder på fuld kraft hele tiden.

Bundkortet; jah, du får nogle extra features, men ikke meget.

Hvis du køber en 60 GB SSD så skal du tænke over at bruge 'Smart Response Technology (SRT)' som er på Z68 chipsets, da den 60GB højst sansynligt ikke er nok (Det må være op til dig).
___________________

Så hvis jeg ikke var entusiast, så ville jeg kun gå op i pris for Power supply'en, og eventuelt CPU køleren, da det jo kan være at du skal bruge den i fremtiden.

Det er så mit svar til dette xD
Avatar billede thorkild10 Juniormester
04. september 2011 - 17:49 #7
Hej Maako.

jeg siger igen 1.000 tak for hjælpen :)

vil du lave et svar så jeg kan give dig nogle point.

Mvh :)
Avatar billede Maako Nybegynder
05. september 2011 - 02:11 #8
Det var så lidt, altid godt at lære! xD