Avatar billede fragtrup Nybegynder
04. september 2011 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lave "rigtig" sort i PDF fra InDesign

Jeg laver et foreningsblad i InDesign. Jeg eksporterer en PDF, men denne PDF viser ikke rigtig sort. Dokumentet åbnes ser det rigtig sort ud men så "popper" der et hvidt filter hen over.
Det er som om alle teksterne er sorte men billederne får dette hvide filer.

Billederne er lavet som i CMYK men et eller andet går galt.

Hvad skal jeg gøre for at få sort tilbage i mine billeder?
Avatar billede pstidsen Novice
04. september 2011 - 14:38 #1
Skud i tågen: Brug et eksternt program til at "printe" pdf filerne ud. Det her: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ laver en virtuel printer i Ctrl+P (printe) menuen og så laver den en pdf fil ud af ens dokument. Kan bruges i alle programmer og rigtig smart!
Avatar billede fragtrup Nybegynder
04. september 2011 - 14:48 #2
Tak for det hurtige svar.
Jeg vil lige prøve med den der PDF-printer.
Jeg har rodet lidt videre. Jeg har 2 annoncer på en side. Når jeg har annonce 2 med lægger Acrobat et hvidt filter henover annonce 1. Laver jeg en side med annonce 1 alene, får jeg ikke det hvide filter.
Jeg vil lige se hvad der er galt med annonce 2.

Sikke noget bøvl.
Avatar billede fragtrup Nybegynder
04. september 2011 - 15:38 #3
Jeg havde et logo på pågældende side som lavede alt bøvlet. Det var en TIF med noget gennemsigtighed. Jeg prøvede forskellige ting. Gemme som PDF og PSD, det hjalp ikke. Jeg endte med at integrere logoet i det billede det lå henover. Nu er det hvide filter forsvundet fra siden.

Mystik, men problemet er løst.
Avatar billede pstidsen Novice
04. september 2011 - 18:41 #4
mærkeligt, men godt du fik det løst :)