Avatar billede netroam Nybegynder
09. september 2011 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Lightbox på website indeholdende en Iframe

Hej alle,

Jeg har et website, hvor jeg har en mindre Iframe ca. i midten af sitet, hvor indholdet er. I min højre kolonne har jeg andre info, hvor jeg bl.a. ønsker at have et link, der åbner en Lightbox med mulighed for at udfylde en formular.

De fleste Lightbox scripts jeg har fundet rundt omkring, virker ganske fint med 1 undtagelse. Iframen træder i forgrunden og forstyrrer den egentlige Lightbox-effekt. I mit tilfælde bliver kun halvdelen af formularen i Lightboxen synlig, fordi Iframen skygger for Lightboxen. Er der ikke en måde at omgå sådan noget på?

Jeg har efterhånden prøvet følgende scripts:

ThickBox
http://jquery.com/demo/thickbox/http://jquery.com/demo/thickbox/

Colorbox
http://colorpowered.com/colorbox/

og et par andre.

Håber, der er en måde at komme om det på.

På forhånd tak.
Avatar billede januskh Nybegynder
10. september 2011 - 08:17 #1
Hej Netroam,

Jeg kan anbefale Facebox. Den bygger på jQuery, men du jo "customize" den som du ønsker.

http://defunkt.io/facebox/
Avatar billede netroam Nybegynder
14. september 2011 - 15:11 #2
Nå, nu har jeg endelig haft tid til at kigge på FaceBox. Den laver samme fejl som de andre scripts, jeg har forsøgt mig med. Du kan se mere på følgende URL:

http://www.4shared.com/photo/zEE45NYY/lightbox_problem.html

Jeg er træt af, at den hvide iFrame i venstre side af skærmen ikke fader ud i baggrunden ligesom alt andet, når FaceBox aktiveres. Det skal den nemlig gerne.

Desuden så har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg med FaceBox kan customize lightboxen på forskellige måder. Hvis nu f.eks. jeg ønsker et link, der åbner en lightbox med 500x300 px, mens et andet link skal åbne en lightbox med 600x400 px.

Anyway - det vigtigste er at finde et script, der dur, når der er en iFrame på siden.
Avatar billede netroam Nybegynder
15. september 2011 - 11:02 #3
Jeg tror jeg har fundet mig en lidt alternativ løsning. Idet jeg har brug for en lightbox, der kan customizes nemt, så er jeg gået over til Colorbox, som nemt kan customizes til bestemte størrelser osv.

Mht. iFrame problemet har jeg løst det ved at gøre følgende:

Jeg har sat iFramen ind i en <DIV>, og når jeg så aktiverer lightboxen, så kører jeg et script, der gemmer den DIV, så lightboxen kan vises uden at iFramen laver unoder. Når lightboxen så lukkes igen, så aktiverer jeg DIVen igen. Det virker rigtig fint.

Skal vi dele points i porten som tak for et godt forsøg?
Avatar billede januskh Nybegynder
15. september 2011 - 12:53 #4
Det var godt du fandt en løsning.

Mht. points, så beholder du dem bare... det går jeg ikke så nøje op i. Er bare glad, hvis jeg kunne hjælpe.
Avatar billede netroam Nybegynder
16. september 2011 - 13:10 #5
Napper dem da bare så - tak :)