Avatar billede henrik_w Nybegynder
11. september 2011 - 20:21 Der er 1 kommentar

Valg af formular

Hej

Dette er sikkert enkelt for den erfarne... Jeg har en formular hvor der er to valgmuligheder - privat eller offentligt. Hvis man vælger privat vil jegh gerne have at der åbner sig et lille dataark eller formular og hvis man vælger offentligt et andet dataark. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mugs Novice
11. september 2011 - 21:50 #1
Jeg antager, at du mener underformularer. Sæt egneskaben Synlig (Visible) til Nej. I hovedformularens felt med "privat" eller "offentlig", kan du indsætte en kode der sætter egenskaben til Ja for den ønskede underformular. Noget i stil  med dette:

Select case Me.FELTNAVN
Case is = "Privat"
Me.underformularens navn.visible = True
Case is = "Offentlig"
Me.underformularens navn.visible = True
end select

Jeg har ikke Access installeret på denne maskine, så jeg kan ikke afprøve det, men det er den vej du kan gøre det på