Avatar billede mp1970 Nybegynder
11. september 2011 - 22:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

lyd på messenger virker ikke

Hej. Jeg har lige købt en Asus bærbar. Når jeg logger på messenger og vil snakke med venner og webcam skriver den, you might have more than ome audio device turn on, try turning off the device..... Jeg kan ikke høre den anden på min computer, kun se, men hun kan både se og høre på hends computer. Er der nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede pstidsen Novice
11. september 2011 - 23:06 #1
For lige at forstå det rigtigt:

Du kan IKKE høre den anden, men kan godt se?

Din ven kan både se og høre dig?

Hvis det er rigtigt er det jo noget med dine højtalere. Virker de hvis du f.eks. hører musik?
Avatar billede aaxino Nybegynder
12. september 2011 - 01:09 #2
Det du gør er følgende:

Menuen start -> Kontrolpanel -> Lyd.

Når du kommer derind, kan du se flere "tabs".
Afspilning, Optagelse, Lyde, Kommunikation.

I afspilning vil du kunne se 2 stk. lydkort.
Det ene er tilknyttet Messenger.
Det du gør er så af højreklikke på dette lydkort og deaktivere det (du har kun brug for ét).

Log på messenger og se så om dette har hjulpet.

Hvis ikke det hjælper, så logger du på Messenger. Så gør du følgende:

Tryk på dit navn -> Vis menulinjen (der skal være et tick udfor denne). Menulinjen vil nu vises i toppen af din venneliste.

Så gør du følgende:

Klik "Funktioner" -> Konfiguration af lyd- og videoenheder...
Et vindue vil nu poppe op.

Heri trykker du hvor der står "Standard" og vælger "Brugerdefineret".
Dette giver dig adgang til at vælge hvilket lydkort Messengers lyde skal sendes igennem.
Du vil muligvis have 2-3 valgmuligheder...
Du vælger den første og trykker næste og næste igen.

Afhjalp dette ikke problemet, så gentager du ovenstående og prøver med nr. 2 og derefter med nr.3.

Jeg håber dette hjalp :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. september 2011 - 09:55 #3
Lad nu være med at ligge "svar" uopfordret!!!!!!!!!
Avatar billede aaxino Nybegynder
12. september 2011 - 11:58 #4
Nej, for det var et svar på hans problem!
Avatar billede pstidsen Novice
12. september 2011 - 13:05 #5
Det kan du jo ikke være sikker på. Du afslutter selv med sætning
Jeg håber dette hjalp :-)
Ergo, du ved det ikke!
Avatar billede aaxino Nybegynder
12. september 2011 - 15:34 #6
Du kan aldrig vide dig 100% sikker via sådan noget her.
Men da jeg selv døjer med sådanne ting og er både producer, DJ, musiker osv. så har jeg godt styr på sådanne ting. Opsætter også sådanne ting til dagligt og oplever også disse problemer tit.
Derved vil dette være eneste mulighed, hvis ikke hans højtalere er i stykker :)

Men tag du bare de point, det røre mig såmænd ikke. Jeg var flink at hjælpe intet andet :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. september 2011 - 16:34 #7
Det ser da ret sandsynligt ud, at det du skriver kan bruges, men det er mere et princip!

Nævn én god grund til at man ikke altid skal ligge en kommentar og så vente til spørger beder om en svar, som så kan belønnes med point???

Jeg kan hurtigt nævne dårlige ting ved det:
- Jeg ser GANG PÅ GANG at spørger bare krydser de svar der ligger af og giver points, selvom det ikke er dem der har afhjulpet problemet. De kender ikke reglerne og ved ikke at de skal spørge efter et svar.
- Spørgsmålet bliver markeret med en gul bold i oversigten og derfor bliver det sprunget over af erfarne brugere som kunne have svaret på det.
Avatar billede mp1970 Nybegynder
12. september 2011 - 17:41 #8
Ja man kan sagtens høre musik på youtube. Men på messenger fungerer det ikke.
Avatar billede pstidsen Novice
12. september 2011 - 17:46 #9
virker #2 så?
Avatar billede mp1970 Nybegynder
12. september 2011 - 18:01 #10
Nej det virker ikke og nu har jeg også prøvet det Aaxino skrev, det virker heller ikke. Meget mystisk. Men nu har jeg deaktiveret den ene højtaler, måske er det den forkerte jeg har deaktiveret... Jeg ved ikke lige hvordan jeg finder den igen.
Men messenger skriver godt nok også, at jeg har to audio device slået til og skal slette den ene....
Avatar billede aaxino Nybegynder
12. september 2011 - 18:30 #11
Okay, du går ind i Kontrolpanel -> Lyd.
Så højreklikker du i et HVIDE felt. (IKKE PÅ SELVE LYDENHEDEN!)
Så skulle der gerne stå "Vis deaktiverede enheder" eller lign.
Så kommer de deaktiverede enheder frem igen, og dem kan du så højreklikke på, for at aktivere, så du kan få det rigtige lydkort aktiveret :-)
Avatar billede mp1970 Nybegynder
12. september 2011 - 19:02 #12
Meget mærkeligt. Når jeg tester inde i lyd, virker den fint, men stadig ikke i messenger.
Avatar billede aaxino Nybegynder
12. september 2011 - 20:45 #13
Det er fordi du efterfølgende skal gå ind i messenger og tildele det korrekte lydkort, som fortalt før :-)