Avatar billede stejuu Novice
12. september 2011 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Access 2010 meddeler konstant fejl

Hej
Jeg har en ny database hvor jeg er ved at designe.

Mit problem er at i en stor del af formularene får jeg ikke lov at lave design ændringer, databasen lukker ganske enkelt og meddeler mig at den vil søge efter problemet og give mig besked når det er fundet.

Den type problemer har jeg aldrig oplevet i de tidligere versioner.

Skal egenskaberne være sat specielt eller?????

Steen
Avatar billede jvase Nybegynder
13. september 2011 - 07:20 #1
Jeg har også haft store problemer med 2010, der konstant giver fejl, så jeg er gået tilbage til 2007, da Access - så vidt jeg ved - ikke har forbedrede funktioner i 2010 ift 2007.. Senere vil jeg installere 2010 igen, når MS har fundet og rettet fejlen/fejlene.
Avatar billede tingholm Mester
13. september 2011 - 09:02 #2
Prøv at decompile din database, det har hjulpet mig og redet dages arbejde ved flere lejligheder:

http://www.granite.ab.ca/access/decompile.htm
Avatar billede stejuu Novice
27. september 2011 - 11:02 #3
Har gentagne gange prøvet uden stort held
Avatar billede stejuu Novice
27. september 2011 - 11:04 #4
Problemet er bare at den virksomhed jeg er startet i, ikke tidligere har anvendt Access og den eneste version der er tilgængelig er den på min PC 2010 version (Som jeg forøvrigt plagede for at få) og nu virker skidtet ikke :(
Avatar billede stejuu Novice
27. september 2011 - 11:36 #5
Hvordan giver jeg dig de point jeg har udlovet?
Avatar billede tingholm Mester
27. september 2011 - 11:47 #6
Ved at acceptere dette svar.
Men fik du det nogensinde til at virke?
Avatar billede stejuu Novice
27. september 2011 - 12:00 #7
Nej det er sikkert ikke muligt før der kommer en opdatering fra MS, men det er der jo ingen der er tjent med at vente på. har forøvrigt også konstateret en lang række fajl og mangler i forhold til dels 2007 men i særdeleshed 2003 som er den jeg har arbejdet mest med, og jeg undere mig over at MS sender et produkt på gaden der i den grad er behæftet med fejl og ne mere end et år efter, er der stadig væsentlige forringelser.

Steen
Avatar billede tingholm Mester
01. oktober 2011 - 11:11 #8
Hvis der ikke er alt for følsomme data i databasen, så smid mig lige en mail, så får du login til FTP du kan ligge den ind på, så kan jeg lige prøve at kigge på problemet... ellers hvis du selv har en FTP, kan jeg måse hente den der?

brian@menuen.dk

det er ikke et hit at vedhæfte mdb i en mail, da den vil blive slettet af Outlook som en usikker fil.