Avatar billede jvase Nybegynder
12. september 2011 - 19:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Checkbox - kun én må kunne vælges

Jeg har en formular A med en underformular B, der igen har en underformular C. I formular C vises kunder, der er knyttet til posten i formular B. Der kan tilknyttes fra én til flere kunder i formular C.

Brugeren skal kunne markere med et flueben i en checkbox på den kunde, der skal kontaktes som den første. Kun én kunde må markeres ad gangen.

Hvordan kan jeg automatisk lave en kode i en 'before update event' til at løbe posterne igennem og sætte alle de øvrige til 'ikke-markeret' bortset fra den, som brugeren lige har markeret?

Brugeren skal med andre ord kun kunne markere en kunde, der ikke allerede er markeret, således at den tidligere kundes markering automatisk fjernes inden der opdateres.

Håber det er tydeligt nok beskrevet :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. september 2011 - 20:11 #1
I HTML hedder det radio button. Er der sådan noget i Access?
Avatar billede jvase Nybegynder
13. september 2011 - 07:12 #2
Ja, det er der, som kan grupperes pr. record så kun én kan vælges. Men her er der jo tale om flere poster, hvor kun en checkbox må kunne vælges ad gangen.
Avatar billede pstidsen Novice
13. september 2011 - 11:24 #3
Det forstår ikke ikke helt???
Avatar billede neoman Novice
13. september 2011 - 13:25 #4
"automatisk lave en kode" ? Sådan en dism ville jeg også gerne ha' :-)

Mindst kodning er nok at lave en Update query til at sætte alle de udvalgte checkboxes til False, sætte den aktuelle til True, køre en Me.Refresh og gå til den valgte post (som du har husket inden, ved enten at huske recordID eller sætte en Bookmark).

Og alt dette skal nok trigges fra OnClick
Avatar billede jvase Nybegynder
13. september 2011 - 19:37 #5
Super.

Det var en løsning, jeg kunne bruge!
Avatar billede jvase Nybegynder
13. september 2011 - 19:38 #6
hvordan accepterer jeg svaret og giver point???
Avatar billede pstidsen Novice
13. september 2011 - 19:51 #7
Avatar billede jvase Nybegynder
13. september 2011 - 21:18 #8
Neoman har løst problemet. Vil du svare så jeg kan give point?
Avatar billede neoman Novice
14. september 2011 - 09:25 #9
ok:)