Avatar billede Pecman Nybegynder
14. september 2011 - 14:54 Der er 1 kommentar

Trådløst netværk /Windows 7

Hej i kloge hoveder::

Jeg har 2 bærbare pcér begge med windows 7, den ene 32 bit den anden 64 bit. På den ene er der et 3mobil trådløst netværk, i USB stikket, de er forbundet med hinanden med et krydskabel fra det ene netværkskort til det andet. Der er oprettet et hjemmenetværk til deling af filer og en printer og det virker fint.

Der bliver ikke tildelt IP adresse til "gæsten" men manuelt kan det lade sig gøre, og den skriver så "netværk" . Men så kommer problemet og spørgsmålet, den der ikke har internetadgang (Gæsten) kan ikke "se" at den anden har internetadgang, og derfor står der også "ingen internetadgang". Den mobile "3mobil" er indstillet til "delt" de to LAN kort er instillet til "automatisk IP" og deling, men der er stadig ikke noget internetadgang på "gæsten". Så hvordan deler man internet på to PCér med Windows 7 forbundet med kabel "dvs uden om en router", når internettet er fra en 3mobil enhed i usb stikket ???????

Jeg ved godt at man kan købe en speciel router hvor man kan sætte det mobile net i, men det er en ret dyr løsning.

Tidligere havde jeg en anden bærbar "ældre model" der kørte med windows XP, denne fungerede som vært og der var oprettet et hjemmenetværk, og det delte internet fungerede perfekt på begge pcér, men med 2 windows 7 virker det ikke. Det skal så også sigen at jeg en dag hvor jeg havde brugt adskillige timer på problemet pludselig var adgant til internettet på "gæsten", men det varede kun denne dag da jeg næste dag da jeg startede PCérne virkede det ikke mere og jeg har ikke kunne få det til at virke siden.  HVAD GØR JEG
Avatar billede ewok Nybegynder
14. september 2011 - 15:00 #1
Nej den router koster kun 1 kr. hos 3 og vistnok 99 uden abbo. men da du jo har abbo så kan du formentligt få den til 1 kr.