Avatar billede holstebro7500 Novice
16. september 2011 - 22:02 Der er 18 kommentarer

Sætte dette op i 2 rækker

Hej.

Er der en venlig sjæl som kan sætte dataene på denne side i 2 rækker, dataene består af en afkrydsningsboks til venstre og navn til højre.

Start:
<?php
    if (!isset($_SESSION['email'])){
        include('../db.php');
    }
//include('../db.php');
$sqll = "SELECT * FROM polls WHERE email='$_SESSION[email]' ORDER BY name ASC";
$resultl = mysql_query($sqll);
$number = mysql_num_rows($resultl);
if (!isset($_GET['poll_text'])){
    if (!isset($poll_text)) {
        echo"
        Hvilken afstemning vil du se?<table>";

        for ($r = 0; $r < $number; $r++){
            $poll = mysql_fetch_assoc($resultl);
            echo '<tr><td>
            <a href="'.$_SERVER[PHP_SELF].'?poll=view&amp;poll_text='.$poll['id'].'">'.$poll['name'].'</a></td></tr>';
        }
            echo"</table> <a href=\"logged.php\">Tilbage til hovedsiden</a>";
    }

else{

        $code = $_GET['poll_text'];
        $sql = mysql_query("SELECT * FROM poll_option WHERE id='$code' ORDER BY idnum ASC");
        $sqls = mysql_query("SELECT * FROM polls WHERE id='$code' ORDER BY name ASC");
        $polls = mysql_fetch_assoc($sqls);
        if (!$polls){
            echo'<h2>Error</h2>
            This poll doesn\'t exist. It may have been deleted<br>';
        }
        else{
            $numbers = mysql_num_rows($sql);
            echo "<b>".$polls['name']."</b><br><b>".$polls['question']."</b><br>";
            echo '
            <form action="'.$poll_url.'includes/poll/vote.php?poll_num='.$polls['id'].'" method="post">';
            $lett = 1;
            for ($e = 0; $e < $numbers; $e++){
                $rows = mysql_fetch_assoc($sql);
                echo '<input type="radio" name="poll'.$rows["id"].'" value="'.$rows["option"].'"> '.$rows["option"].'<br>';
                $lett++;
            }
            echo '
            <br>
            <input type="submit" name="submit" value="Vote!">
            </form>';
        }
        if(isset($_SESSION['email'])){
            echo'
            <a href="logged.php">Tilbage til hovedsiden</a>';
        }
        echo "<div class=\"powered\"><p>Powered By <a href=\"$poll_url\">$poll_url</a></p></div>";
    }

?>

På forhånd tak.
Avatar billede majbom Novice
16. september 2011 - 22:06 #1
er det det her du vil have i to rækker? (du mener ikke kolonner vel?)
Avatar billede majbom Novice
16. september 2011 - 22:07 #2
og der skulle så lige have været det her med:

for ($e = 0; $e < $numbers; $e++){
                $rows = mysql_fetch_assoc($sql);
                echo '<input type="radio" name="poll'.$rows["id"].'" value="'.$rows["option"].'"> '.$rows["option"].'<br>';
                $lett++;
            }
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2011 - 22:26 #3
<ole>

- og så er det lagt i en helt forkert kategori. PHP spørgsmål oprettes i PHP kategorien  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede holstebro7500 Novice
16. september 2011 - 22:55 #4
Splazz:

Når jeg erstatter det du har skrevet med det der står i min,
så kommer der ikke en liste med afstemninger.
Avatar billede holstebro7500 Novice
16. september 2011 - 23:01 #5
splazz:

Der er noget som undrer mig
i din kode skriver du "rows" og i min står der "sql"
hvorfor dette??
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2011 - 23:12 #6
holstebro7500 >> Nej, der står $poll i din kode.

Da du ikke svarede på mit forrige indlæg, vil jeg da gerne lige høre, om det skyldes arrogance - eller at du bare overså det?
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 00:35 #7
Olebole:

Nej jeg overså det.
Jeg syntes også jeg havde kigget efter php men kunne ikke finde den, og valgte derfor denne.

Skal jeg lukke spørgsmålet og oprette et nyt i PHP kategorien?
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 00:43 #8
Splazz:

Det virker ikke, desværre.
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2011 - 01:05 #9
Nej nej, bare husk det til en anden gang. Det er zq ikke altid let at finde rundt i et nyt forum  =)

Og velkommen på Eksperten, forøvrigt. Håber, du får en masse god tid og hjælp herinde  *o)
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 01:31 #10
Olebole:

Jeg skal kigge mig bedre efter næste gang.
Mange tak.
Avatar billede majbom Novice
17. september 2011 - 08:50 #11
-> #8 - læste du mit indlæg?

jeg spurgte om det var den del af koden du ville have ud i 2 rækker og smed en del af DIN kode ind - jeg har ikke ændret noget i den, det er din egen kode  ;)
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 12:48 #12
Splazz:

#2:
Ja det er den den, som jeg godt vil have ud i 2 rækker.
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2011 - 14:55 #13
holstebro7500 >> Prøv også at læse #1. Her spørger splazz om to ting - hvoraf du under alle omstændigheder bør forholde dig til spørgsmålet i parentesen.
Avatar billede majbom Novice
17. september 2011 - 15:40 #14
-> #12 - godt, så mangler vi bare svar på mit andet spørgsmål, som ole nævner...
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 15:46 #15
#11

Ja det er den del som jeg godt vil have ud i 2 kolonner/rækker.
Avatar billede majbom Novice
17. september 2011 - 15:56 #16
nu er kolonner og rækker 2 forskellige ting, så det er meget rart at vide om det skal være det ene eller det andet :)

___________________
|___|___|___|___|___|

5 kolonner, 2 rækker
Avatar billede holstebro7500 Novice
17. september 2011 - 18:09 #17
#16

Det skal være kolonner.
Avatar billede majbom Novice
17. september 2011 - 20:05 #18
prøv at ret stumpen fra #2 til:

for ($e = 0; $e < $numbers; $e++){
    $rows = mysql_fetch_assoc($sql);
    if($e % 2 && $e > 0)
    {
        echo '<br>';
    }
    echo '<input type="radio" name="poll'.$rows["id"].'" value="'.$rows["option"].'"> '.$rows["option"];
    $lett++;
}