Avatar billede pnr Nybegynder
17. september 2011 - 07:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS til modalbox

Jeg skal bruge noget CSS så jeg kan lave en modal box der virker i alle browser. Jeg har fået det meste til at virke, men jeg har lidt problemer med at "låse baggrunden", dvs. gøre så man ikke kan bruge de knapper og links der ligger bag ved modalen.

Nogen der kan hjælpe :-)

her er det som jeg bruger til baggrunden:

.fade {
    display: block;
    background: #ccc;
    position: fixed; left: 0; top: 0;
    width: 100%; height: 100%;
    opacity: .40;
    z-index: 9999;
    filter: alpha(opacity=40);
}

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Avatar billede majbom Novice
17. september 2011 - 08:55 #1
hvis du ligger en div henover hele siden (altså med z-index der er højere end nogle af elementerne på siden) vil du ikke kunne trukke på knapper eller bruge andre elementer...

du kan måske få lidt inspiration her: http://www.dhtmlgoodies.com/?whichScript=modal-message

den bruger jeg selv når jeg har brug for en modalbox :)
Avatar billede pnr Nybegynder
18. september 2011 - 12:04 #2
Hej Splazz

mange tak for din kommentar! jeg synes ikke at det vi gør at jeg ikke kan trykke på de links der ligger bagved, men jeg roder lidt videre med det og vender tilbage :-)

God søndag
Avatar billede pnr Nybegynder
19. september 2011 - 13:28 #3
hej igen

Jeg tror at jeg har fået styr på det, så mange tak for hjælpen!!

Smid et svar, så er der point.
Avatar billede majbom Novice
19. september 2011 - 19:25 #4
kommer her :)
Avatar billede majbom Novice
19. september 2011 - 19:55 #5
tfp :)