Avatar billede pnr Nybegynder
18. september 2011 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Map/Un map netværks drev

Jeg har i mange år irreteret mig over langsom opstart af Windows, på grund af mappede drev. Jeg kan ikke undvære mine mappede drev og jeg gider ikke at skulle mappe dem manuelt hvergang :-/
kan man ikke opsætte dem så de automatisk bliver unmappet når jeg lukker Windows, også lave et script som kan jeg manuelt kan aktivere for at mappe dem igen når jeg skal bruge dem?

På forhånd mange tak!
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2011 - 14:08 #1
lav en batchfil der:
net use <drev>: \\<server>\<share> /user:<user> <password> /persistent:no
f.eks:
net use x: \\NAS\Music /user:Bruger Password /persistent:no
Avatar billede pnr Nybegynder
18. september 2011 - 14:33 #2
Hej chalde og mange tak for svar!

Jeg har lavet en batchfil til at mappe og unmappe med, nu er mit problem at få Windows til at afvikle batch filen som unmapper, inde der lukkes ned. nogen idéer?
Avatar billede m_soender Nybegynder
18. september 2011 - 14:40 #3
Når du mapper med /persistent:no skulle dit share gerne forsvinde når du logger af windows

/
Martin
Avatar billede pnr Nybegynder
18. september 2011 - 16:09 #4
Jeg takker mange gange for hjælpen! smid nogle svar så er der point!
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2011 - 20:40 #5
ingen point til mig :)
Avatar billede m_soender Nybegynder
20. september 2011 - 10:08 #6
Behold du bare de point.
Avatar billede pnr Nybegynder
02. oktober 2011 - 14:40 #7
Takker mange gange for hjælpen!