Avatar billede kxrider Nybegynder
18. september 2011 - 22:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lydkort driver?

Jeg skiftede tilbage til windows XP fra Vista for lidt tid siden, men har endnu ikke fået installeret mit lydkort :(

Jeg har en Packard Bell Easynote TJ 62, og jeg har prøvet at hente driveren fra deres support side, men min pc vil ikke installere denne driver.

Den siger Driverinstallationen mislykkedes, kunne ikke finde enheden til denne driver.

Jeg har prøvet at installere slimdrivers for at se om dette program måske kunne finde manglen på min lydkortdriver og dermed installere den, men den kan ikke se at den mangler og skriver blot at alle drivere er opdateret!

Er der nogle der har en idé til hvad jeg kan prøve`?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. september 2011 - 22:06 #1
Prøv Slimdrivers (Driver program der er gratis )
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2011 - 22:22 #2
#1 Det er afprøvet :)
Jeg har prøvet at installere slimdrivers for at se om dette program måske kunne finde manglen på min lydkortdriver og dermed installere den, men den kan ikke se at den mangler og skriver blot at alle drivere er opdateret!
Avatar billede Blueeyez Mester
18. september 2011 - 22:32 #3
#2 Hovsa ^^

#0 hva så med vista driveren? Evt prøv og højreklik på .exe filen og vælg kør i kopatibilitet med Windows xp (SP3) hvis muligt? Mindes følgende burde fungere :)
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 07:54 #4
Avatar billede kxrider Nybegynder
19. september 2011 - 18:27 #5
Jeg har prøvet at hente driverne fra Packard Bell. Men de vil ikke åbnes når jeg prøver at åbne dem. Ved dobbeltklik kommer der et timeglas og derefter forsvinder det og intet sker.

Nogle der har en idé til/ved hvor den ikke vil åbne filen/driveren?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2011 - 18:42 #6
#5 Har du så os forinden du dobbelt klikker på den haft ændret så den kører i en tilstand  for xp?
Avatar billede kxrider Nybegynder
19. september 2011 - 23:03 #7
# 6

Kører i en tilstand for xp? hvad tænker du på her? :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. september 2011 - 23:11 #8
#7 Hent driveren ned. Filen er i .exe format, højreklik og vælg egenskaber, dernæst kompetibielt (Kan ikke huske hvordan det staves 100%) derefter skal du vælge kør i WIndows 2000 (Nærmeste XP)

Det er et trick jeg lærte for nogle år siden som dengang fungerede med vista drivere i xp..
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 07:28 #9
hvis din pc ikke kan åbne en driver fra producenten af dit bundkort må der være noget i vejen med din windows installation
er den i det hele taget opdateret hos microsoft

?????
Avatar billede kxrider Nybegynder
07. oktober 2011 - 20:50 #10
Har prøvet at lave en ny windowsinstallation, det er det samme problem.

Har også prøvet Blueeyz' forslag. Uden held desværre.

Nogle forslag?
Avatar billede kxrider Nybegynder
24. november 2011 - 15:14 #11
Smid svar,
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2011 - 15:33 #12
ok
Avatar billede kxrider Nybegynder
26. november 2011 - 21:09 #13
Blueeyez smid svar ;)
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
16. januar 2012 - 01:46 #14
Et lille tip for andre som leder efter lignende drivers. Programmet Driver Scanner finder automatisk drivers til alle hardware-enheder på/tilsluttet computeren og nye versioner af eksisterende. Super smart program, som kan hentes hos os: http://programmer.downloadcentral.dk/?DriverScanner/Drivers/Diverse/4413.

Alternativt kan man også se hvilke drivers der skal opdateres gratis i http://programmer.downloadcentral.dk/?DriverScanner/Drivers/Diverse/4413 og så manuelt hente dem derefter. Hermed sparer man registrerings-gebyret på Driver Scanner ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2012 - 16:14 #15
Et lille tip til andre der leder efter drivere:
http://www.devicedoctor.com eller http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl- kan begge hente opdaterede drivere.