Avatar billede Stickano Nybegynder
20. september 2011 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SWFupload med POST værdi.

Hej-
Jeg er i gang med et projekt hvor jeg har valgt at bruge jQuery plugin, SWFupload. Mit problem er at jeg virkelig ikke er skarp til Java, og da jeg nu står og skal have SWFuploader til at smide en POST værdi med, er jeg lidt på bar bund. Jeg har læst deres dokumentation, og forsøgt mig med forskellige ting, men intet har givet pote indtil videre. Derfor, kære eksperter, søger jeg nu jeres viden^^

Hvad jeg har læst mig til er der noget som hedder et addPostParam, og jeg er rimelig sikker på det er den jeg skal ind og lege med.
Dokumentation: http://demo.swfupload.org/Documentation/

Der er noget Java som følger scriptet, og det har jeg bare copy pasted. Det ser sådan her ud:

<script type='text/javascript'>
$(function(){
    $('#swfupload-control').swfupload({
        upload_url: "php/upload-file.php",
        file_post_name: 'uploadfile',
        file_size_limit : "3024",
        file_types : "*.jpg;*.png;*.gif",
        file_types_description : "Image files",
        file_upload_limit : 50,
        flash_url : "js/swfupload/swfupload.swf",
        button_image_url : 'js/swfupload/wdp_buttons_upload_114x29.png',
        button_width : 114,
        button_height : 29,
        button_placeholder : $('#button')[0],
        debug: false
    })
        .bind('fileQueued', function(event, file){
            var listitem='<li id="'+file.id+'" >'+
                'File: <em>'+file.name+'</em> ('+Math.round(file.size/3024)+' KB) <span class="progressvalue" ></span>'+
                '<div class="progressbar" ><div class="progress" ></div></div>'+
                '<p class="status" >Pending</p>'+
                '<span class="cancel" >&nbsp;</span>'+
                '</li>';
            $('#log').append(listitem);
            $('li#'+file.id+' .cancel').bind('click', function(){
                var swfu = $.swfupload.getInstance('#swfupload-control');
                swfu.cancelUpload(file.id);
                $('li#'+file.id).slideUp('fast');
            });
            // start the upload since it's queued
            $(this).swfupload('startUpload');
        })
        .bind('fileQueueError', function(event, file, errorCode, message){
            alert('Size of the file '+file.name+' is greater than limit');
        })
        .bind('fileDialogComplete', function(event, numFilesSelected, numFilesQueued){
            $('#queuestatus').text('Files Selected: '+numFilesSelected+' / Queued Files: '+numFilesQueued);
        })
        .bind('uploadStart', function(event, file){
            $('#log li#'+file.id).find('p.status').text('Uploading...');
            $('#log li#'+file.id).find('span.progressvalue').text('0%');
            $('#log li#'+file.id).find('span.cancel').hide();
        })
        .bind('uploadProgress', function(event, file, bytesLoaded){
            //Show Progress
            var percentage=Math.round((bytesLoaded/file.size)*100);
            $('#log li#'+file.id).find('div.progress').css('width', percentage+'%');
            $('#log li#'+file.id).find('span.progressvalue').text(percentage+'%');
        })
        .bind('uploadSuccess', function(event, file, serverData){
            var item=$('#log li#'+file.id);
            item.find('div.progress').css('width', '100%');
            item.find('span.progressvalue').text('100%');
            item.addClass('success').find('p.status').html('Uploaded');
        })
        .bind('uploadComplete', function(event, file){
            // upload has completed, try the next one in the queue
            $(this).swfupload('startUpload');
        })

});
</script>

På forhånd, tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2011 - 15:12 #1
Proev og spoerg i JavaScript kategorien.

:-)
Avatar billede Stickano Nybegynder
20. september 2011 - 15:17 #2
Ja det var ikke så smart. Mange tak :p