Avatar billede droa Novice
21. september 2011 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache2 VirtualHost fordelt på 2 servere

Hej eksperter.

Jeg har ligenu 2 Servere.

1.2.3.4 Server 1
4.3.2.1 Server 2

Server 1 er domain.dk
Server 2 er backup.domain.dk

min DNS peger kun op 1.2.3.4 med en *.domain.dk

dvs alle subdomains ryger ind på Server1 (inklusiv backup.domain.dk)

dog skal jeg have Server 1 til at vidrestille alle backup.domain.dk og *.backup.domain.dk til Server 2

kan man det igennem VirtualHost?

så f.eks man har en ServerAlias som hedder noget med
ServerAlias *.backup.domain.dk backup.domain.dk
som så henter siderne fra Server2, uden adresselinien ændre sig?

Jeg er ligeglad med Serverload på Server1.
Avatar billede AffiliatePro Nybegynder
22. september 2011 - 00:19 #1
Kan du ikke bare oprette en A record på DNS serveren på de forskellige domæner, med værdien backup.domain.dk til 4.3.2.1?
Avatar billede showsource Seniormester
22. september 2011 - 06:44 #2
#1 -> Det er jo ikke muligt hvis man kun har en fast ipadresse.

Jeg gjorde det for nogle år siden ved hjælp af mod_proxy
http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/mod_proxy.html

Præcis hvad jeg gjorde, husker jeg ikke, men noget med at lave en vhost som henter fra server2.
Og kan se mod_proxy siden hen er blevet endnu mere udviklet.
Avatar billede droa Novice
26. september 2011 - 09:23 #3
mange tak showsource, jeg prøver stadig at få det til at virker optimalt, men ser ud til det bare handler om lige at lære at bruge det rigtigt.. ligger du et svar?
Avatar billede showsource Seniormester
30. september 2011 - 22:57 #4
Svar
Og læg gerne din endelige løsning "udpenslet" her i tråden :O)
Avatar billede droa Novice
04. oktober 2011 - 08:18 #5
Det endte med vi købte nogen flere ip'er, da vi gerne ville kunne forbinde med ftp og ssh til den, uden at skulle på internt net først :)
så vi opgav projektet