Avatar billede PacManiac Nybegynder
21. september 2011 - 23:00 Der er 4 kommentarer

Skærm rykker sig / splittes pludseligt i 2?

Hey Derude.

Jeg har et ret stort problem med min computer skærm / grafikkort.
Ind i mellem når jeg spiller computer splittes min skærm i to, eller nærmest rykker 50% til siden, sådan at højre og venstre side af skærmen mødes på midten.

Det sker pludseligt, uden grund og venstre side af skærmen er som regel grumset og flimre i forholdt til højre side.
Det hjælper ikke at lukke spillet ned, eller at få skærmen til at auto indstille sig.

Jeg har uploadet et billede da det kan være svært at forklare.
http://www.tstewart.dk/upload/wired_screen.jpg

Sagen er at jeg ikke ved om det er min skærm eller mit grafikkort der er skyld i det her. Derved ved jeg ikke om jeg skal have fat i Elgiganten (skærm) eller MM-Vision (computer).

Grafikkortet er et: Radeon HD6970 2GB DDR5 PCI-E.
Skærmen er en: acer G245H.

Mvh.
Thomas / PacManiac
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 23:15 #1
Det du ser er et sync-problem, hvilket oftest skyldes at folk fejlagtigt tror at de får et bedre billede ved at sætte skærmkortet til at køre 60Hz med en fladskærm forbundet.

Er dette ikke tilfældet, så kan det være både dit skærmkort og din fladskærm, der ikke kan holde frekvensen ordentligt og eneste måde at er vide det med sikkerhed er at teste.
Måske du har en fladskærms-TV, der kan bruges som TV-skærm i en test peiode?
Avatar billede PacManiac Nybegynder
22. september 2011 - 00:44 #2
Kan det være fordi at jeg køre 60Hz i stedet for 59Hz?
Jeg kan nemlig vælge imellem de to under indstillinger.
Avatar billede Wally73 Mester
22. september 2011 - 02:00 #3
59?? Normalt er det 60 eller 50, ikke 59. :)

Og ja det kan netop være grunden.
Avatar billede PacManiac Nybegynder
22. september 2011 - 08:42 #4
De sidste par år har jeg har jeg kun oplevet at man kunne vælge imellem 59 og 60Hz.

Jeg har prøvet at ændre det nu. Så må vi se om det hjælper.
Jeg kontakter dig hvis dit svar har hjulpet. (kan ikke se det med det med det samme da det sker meget tilfældigt).

Tak for det hurtige svar!