Avatar billede ripley Nybegynder
22. september 2011 - 09:28 Der er 1 kommentar

Problemer med print i IE9

Hej!

Jeg har en side på mit website der åbner et print-venligt vindue og kalder print() hvorefter der så kan printes ud.

Mine kunder har problemer med IE9 og mine sider - det er lidt forskelligt hvad der sker, nogle oplever at printeren "blinker" men der kommer ingenting ud - andre oplever, at HTML-koder udskrives sammen med teksten, mens andre igen oplever, at der udskrives blanke sider.

Jeg har ryddet 100% op i HTMl-koden, og en kunde har konstateret at hvis filen gemmes som HTMl så kan den godt udskrives.

Der må altså være noget i den måde min print-funktionalitet er bygget op på, der giver fejlen.

Jeg har kigget lidt på tegnsæt m.m.

For at printe har man en oversigtsside, med:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Man trykker print og der åbnes en ny side, der har
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">

Den har følgende doc-type:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Herfra kaldes:

<script language="javascript">
<!--
function localIn()
{
    if (print())
        print();
}

AddOnload(localIn);
-->
</script>

Er der nogen, der har nogen idé om, hvad der går galt med IE9?
Det hjælper ikke at køre i komp.tilstand.
Avatar billede majbom Novice
22. september 2011 - 09:38 #1
jeg ved ikke om det gør en forskel, men husk altid type-attributen på script-tags:

<script type="text/javascript"></script>

og når du laver en if-sætning med et funktionskald er der ingen grund til at kalde funktionen igen - når du skriver
if(print())
bliver funktionen kaldt, og if-sætningen tjekker på hvad funktionen returnerer, det er faktisk det samme som:

var print_result = print();

if(print_result)