Avatar billede Kimsens Nybegynder
24. september 2011 - 17:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket MicroSD Hukommelseskort

Jeg har set på et hukommelseskort Samsung Micro-SDHC 16 GB Class 6
prisen er billig, - måske for billig  159,- + porto 59,-
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B313903/cid/37002/Samsung_Micro_SDHC_16_GB_Class_6/
firmaet - redcoon.dk - ser ud til at få ret gode anbefalinger hos trustpilot.dk

jeg har før købt både USB nøgle og hukommelseskort gennem ebay, fra Kina og Hongkong,
det var lige til skraldespanden,

jeg går ud fra at der er fuld ombytning/returret hos Redcoon.dk i tilfælde af der er fejl og mangler,
eller det ikke lever op til de angivne hastigheder - læse 24 / skrive 13 mb/s
så mit spørgsmål går på  hvordan tester jeg hastigheden, ?
og kan jeg evt. nøjes med class 4 ?

det skal bruges i en HTC Legend mobil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2011 - 17:22 #1
eg går ud fra at der er fuld ombytning/returret hos Redcoon.dk i tilfælde af der er fejl og mangler,
eller det ikke lever op til de angivne hastigheder - læse 24 / skrive 13 mb/s

Tager du det i brug, kan du ikke længere bruge din returret.
I så tilfælde skal redcoon.dk kontaktes før returnering.
Avatar billede Kimsens Nybegynder
24. september 2011 - 18:02 #2
det lyder vel rimelig nok,
sålænge det KAN retuneres uden yderlige omkostninger, i tilfælde af det ikke lever op til beskrivelsen,

men hvordan tester jeg hastighederne på et hukommelseskort, ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2011 - 18:53 #3
Hvis du har åbnet for det og brugt det er det absolut ikke sikkert du kan returnere det.

Tror bare du er nødt til at stole på de hastigheder der står på kortet. Men hvad bruger du der gør at du har brug for SDHC kort?
Avatar billede noltus Novice
24. september 2011 - 19:24 #4
Jo,hvis hastighederne ikke svarer til det lovede er det ikke det produkt hun har bestilt,så skal de tage imod returvaren,uanset om det har været lukket op eller ej,man kan jo ikke se om beskrivelsen passe før det er testet,hastigheden tester du med et benchmark program der kan teste ram eller extern hukommelse.
Avatar billede Kimsens Nybegynder
24. september 2011 - 19:39 #5
jeg mener også at have læst, en vare købt på nettet skal leve op til beskrivelsen
iflg. forbrugerrådet, - endda ret strenge krav når det er en dansk virksomhed/netbutik,

fx har man krav på at få en 3.40 GHz CPU og ikke en 2.1 når/hvis dette tydeligt er angivet,
for at kunne konstatere at PC,en har en  3.40 GHz CPU og ikke 2,1
bliver man vel nød til at pakke den ud og tilslutte den, for at teste den ?

men indrømmet,-- det er ikke altid det går som forventet,
det kan vere besværligt at få hvad man har krav på,
og der er mange 'sorte får' i branchen -- derfor spørgsmålet,

muligvis kan jeg nøjes med class 4 eller måske 2, ?
det kan jeg købe hos BJ Trading, der bliver det ombyttet uden vrøvl,

jeg har kun haft mobilen kort tid,
men det nuværende kort er class 2 - og det virker lidt sløvt,
når der bladres i billeder og video
sammenlignet med min tidligere S&E Vivaz (samme kort)

Hvad er et benchmark program ?
hvor finder jeg det,- og hvordan tester jeg mobilens hukommelseskort med benchmark ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2011 - 19:49 #6
En HTC Legend er ikke specielt hurtig.
Navnligt ikke hvis den kører Android 2.2

Så overvej, om det kan betale sig.
Avatar billede Kimsens Nybegynder
25. september 2011 - 02:39 #7
Nææ,- den er nok ikke specielt hurtig,- mon ikke den ligger omkring middel-hurtig, ! ?

jeg opgraderede den fra 2.1 til 2.2 i forventning om at det ville være bedre,
der er dog også flere sammenligninger på youtube der bekræfter dette,
omvendt kan man læse om flere der oplever den bliver langsommere,

sjovt nok bliver man mere forvirret og i tvivl, jo mere man læser på nettet,
nogle mener et class 10 kort bør være minimun,
andre mener class 2 eller 4, er rigeligt,

andre mener ikke man kan leve med den ikke er 'rootet'
mens andre er imod,

faktisk er der vild uenighed om næsten alt omkr. kort class og opgradering

så hvad i alverden skal man tro på, ?
jeg vil bare gerne have at kortet kan følge telefonen,og ikke sløver den,

jeg fandt et Benchmark Standart program, og testede den,
iflg testen ligger den på 733 - lige under Samsung Galaxy S på  820.

det kan undre mig at der er så meget forvirring, om noget der burde være enkelt,
det må vel skyldes at der ikke er lavet ordentlige test, af hastigheder og div opdateringer
Avatar billede Kimsens Nybegynder
22. oktober 2011 - 12:37 #8
Nå,- der gik noget tid,
men det endte med et class 4 kort,
det er vist mere end rigeligt for en 'Legend' :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2011 - 12:48 #9
Husk at acceptere eget svar :)