Avatar billede discotk Nybegynder
25. september 2011 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få originale children() css værdier

Hej eksperter!

Jeg er igang med at lave en site.slider ved hjælp af jQuery og jeg har bevæget mig ud i noget af en tosset kode.

Det mit script skal kunne er, at tage et div-tag (f.eks section2) og skubbe det første div-tag (f.eks section1) ud ad billedet, når der altså bliver klikket på den menu-knap der passer til den side der skal vises.
Men hver gang dette skal ske, skal siderne kun skubbe fra højre mod venstre.

Altså, så istedet for et tradiotionelt sideskift med opdatering, skal siderne kunne slide mellem hinanden.

Problemet er, at de elementer jeg har på siden bliver alle placeret helt til højre, når man skifter tilbage til den foregående side.

Så skal på en eller anden måde få fingrende i disse children()'s originale css indstillinger.

Andet feedback og kritik er også velkomment.

på forhånd tak

EKS: http://abrandi.dk/statue/

$(document).ready(function(){

    var pageset = "forside"
    $("#projekter").children().stop().andSelf().css({left:"100%"});
    $("#blog").children().stop().andSelf().css({left:"100%"});
    $("#menu a").click(function(){
        if (pageset != this.name && $("#"+this.name).css("left") > "0px") {
            newpage = pageset
            $("#" + pageset).children().stop().andSelf(1000).animate({left:"-=100%"},1000);
            $("#" + this.name).children().stop().andSelf(1000).animate({left:"-=100%"},1000).delay(1000)
            setTimeout(function() { $("#" + newpage).children().stop().andSelf().css({left:"100%"}) }, 1000);

        }
        else if (pageset != this.name && $("#"+this.name).css("left") < "0px"){
            newpage = pageset
            $("#" + newpage).children().stop().andSelf(1000).animate({left:"-=100%"},1000);
            $("#" + this.name).children().stop().andSelf().animate({left:"0%"},1000);
            setTimeout(function() { $("#" + newpage).children().stop().andSelf().css({left:"100%"}) }, 1000);
        }
        else if (pageset != this.name){
            alert("Siderne er ikke de samme "+pageset)
        }
        else {
            //alert("det er samme side "+pageset)
        }
        pageset = this.name
    });
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2011 - 22:50 #1
<ole>

Jeg har meget vanskeligt ved at se noget somhelst hensigtsmæssigt ved dit site. Hvad er tanken med at hente hele sitet ned, hvis man skulle være så uheldig at klikke på et link til en side på dit site? Hvorfor skal jeg downloade billeder på over 1 MB?

Jeg måtte downloade over 1,5 MB for at komme til at se forsiden. Det giver nada mening, og sitet bør efter min mening skrives om fra top til bund.

Har du i øvrigt set sitet i f.eks. IE 7 eller 8? Du bruger en hel del CSS, som kun er understøttet i de allernyeste browsere. Det er ikke hensigtsmæssigt.

/mvh
</bole>
Avatar billede discotk Nybegynder
25. september 2011 - 23:00 #2
Dette er kun et udkast, og den skal selvfølgelig optimeres, både css og hvad angår billeder og hvorledes det hentes ned.
Havde tænkt mig at lave http request via jquery/ajax for at undgå den store datamængde på én gang.
Men før jeg begynder på denne process ville jeg i første omgang forsøge med dette.

Men ellers god kommentar, flere af dem :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2011 - 23:08 #3
Har du tænkt over, at indhold, hentet med Ajax, ikke umiddelbart kan læses af søgemaskiner? Søgemaskiner forstår HTML - ikke JavaScript.

Det kræver ikke så lidt kodegymnastik og kendskab til SEO at komme uden om de problemer
Avatar billede discotk Nybegynder
29. september 2011 - 17:58 #4
Ville ved hjælp af javascript deaktivere "href" normale funktion. Men af tilfælde af at søgemaskinerne kører rundt på siden, eller at javascript ikke er aktiveret, vil de normale links være funktionelle.
På den måde vil google crawler etc. kunne bevæge sig rundt og stadig kunne læse de enkelte sider.

men men men... tror bare at jeg lukker.

Vil du have nogle point, så smid et svar :)
Avatar billede discotk Nybegynder
01. november 2011 - 00:01 #5
Lukker