Avatar billede groenskolling Nybegynder
30. september 2011 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XPS-Filer

Hej

Håber jeg har ramt den rigtige tråd. Kunne ikke finde et emne der passede i spg/svar så nu prøver jeg selv at oprette et spg.

PLudselig er to filer med hver sin sti blevet omdannet til XPS-Filer

Jeg har ikke installeret noget for nyligt og ikke hentet eller åbnet sjove filer men har besøgt en del hjemmesider inden for konsulent virksomhed

Desuden havde jeg bøvl med ftp log in på surftown

Kan jeg være inficeret?

Den ene var et word dok jeg selv har skrevet og gemt i mappe
Den anden var en pdf kvitering fra et online køb

JEg har stadig filer af begge typer der ikke er omdannet så jeg forstår det ikke

samtidigt kan jeg ikke åbne dem i xps veiwer

meget mærkeligt

Hvis nogen kan hjælpe eller der ønskes yderligere info så vil jeg blive glad for et skriv

/Peter
Avatar billede showsource Seniormester
30. september 2011 - 23:26 #1
xps veiwer kender jeg ikke.
Men en *.xps fil kommer fra en "print ud" kommando, f.eks. Ctrl+p

Så umiddelbart, nej, så er du vist ikke inficeret
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 00:00 #2
hej

xps viewer er på min maskine som forslag til program for åbning af xps fil

Den er en del af ms .net framework og åber xps filer i din browser og kan som pdf ikke uden videre redigeres

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/what-is-the-xps-viewer

Men er glad for jeg formentlig ikke er inficeret hvilket jeg heller ikke kan se andre tegn på

Det mærkelige er så bare hvordan de er blevet omdannet for jeg bruger aldrig xps filer eller andre ting fra windows live

Har dog for nyligt slået et tilføjelsesprogram fra windows live fra i min ie7

Tak for svar showsource
Avatar billede showsource Seniormester
01. oktober 2011 - 00:22 #3
Jeg har en netbook med win7 starter, og her kan jeg lave en "Vis udskrift" hvor dman kan vælge at gemme som fil *.xps eller vælge hvilken printer man vil bruge, hvis der er nogen installeret
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 00:33 #4
Ja den står som Microsoft XPS Document Writer under printere hos mig også
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. oktober 2011 - 09:49 #5
Hvis filerne ikke kan læses, så prøv at omdøbe dem tilbage til den oprindelige filtype. Måske er du heldig
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:08 #6
Det er forsøgt men uden held

Vælger jeg at åbne i notesblok så ser jeg blot en masse formateringskode og forsøger jeg at gemme så kan jeg kun vælge .txt filtype