Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 01:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kontrakt ved forhandling med det offentlige

Jeg skal til møde med de høje slips på kommunen og sælge ud af mine ideer inden for aktivering

Kan jeg forlange de underskriver en form for erklæring/kontrakt

Og ved nogen hvor jeg finder forslag/eksempler jeg evt kan tilrette til det aktuelle koncept de skal forelægges hovedpunkterne i og evt modtage en beskrivelse af skrifteligt til senere brug i beslutningsprocessen

Er det evt nok at indsætte en note om matrialet er ejet af mig og ikke må anvendes af 3 part uden skriftelig tilladelse

Giver 20 point per punkt der besvares og kan evt fordele dem hvis der er flere svarer ved at oprette et: Point til XX. Indlæg
Avatar billede kjeldsted Novice
01. oktober 2011 - 01:52 #1
Er det evt nok at indsætte en note om matrialet er ejet af mig og ikke må anvendes af 3 part uden skriftelig tilladelse
Altså det kommer da an på hvad vi snakker. Hører det under copyright lovgivningen, så ja. Er det selve idéen, så nej. Når først man offentligt har videre formidlet en idé man vil patentere, er det ikke længere muligt at tage patentet og det vil derfor ligge frit for at "stjæle" idéen.
Er vi ovre i designbeskyttelse kræver det igen at der er søgt/tildelt design beskyttelse.

Men alle disse lovgivningsmæssige ting om sådanne sager er meget kryptiske og der er også grænser for hvor godt jeg selv kender til dem. Men der er i hvert fald stor forskel på hvad det er du kalder dig for "ejer" af.
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 02:09 #2
Jeg kalder mig ejer af ide og viden inden for aktivering af ledige, som skal forelægges og sælges til kommuner på konsulentbasis.

Jeg tror egentlig ikke kommuner er interesseret i at fratage ideer og få andre til at omsætte dem til praksis men det er rart at være på forkant

Vores priser er heller ikke vilde i forhold til markedet
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 02:14 #3
Jeg kalder mig for ejer af ide og viden inden for aktivering af ledige som skal sælges på konsulentbasis og vil blot sikre mig de ikke blot lader andre udføre ideen i praksis

Tror nu ikke kommuner umiddelbart ville gøre dette men vil gerne sikre mig mit matriale/ideer forbliver mine

Vores priser er heller ikke vilde i forhold til markedet

Jeg har hørt nævnt ordet NAD klausul engang
Avatar billede groenskolling Nybegynder
01. oktober 2011 - 02:15 #4
hmm da jeg oprettede #2 svar forsvandt det og optrådte ikke på forsiden og i tråden før jeg skrev #3. beklager
Avatar billede groenskolling Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:21 #5
ikke løst