Avatar billede cakeman123 Nybegynder
01. oktober 2011 - 20:06 Der er 10 kommentarer

Hvad er generelt forskellen mellem sinlge core, dual, quad osv?

Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 20:09 #1
Dual core har 2 kerner, deraf navnet. Det betyder, at man kan arbejde med flere ting på een gang.
Avatar billede kjeldsted Novice
01. oktober 2011 - 21:21 #2
Ja, ganske kort sagt

Singel core: Én kerne
Dual core: To kerner
Quad core: Fire kerner.

Jo flere kerner desto hurtigere processor.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. oktober 2011 - 21:34 #3
Nu tager vi det lige helt roligt. "Jo flere kerner desto hurtigere processor." Ikke nødvendigvis!

Hvis du bruger Windows XP og nogle programmer der ikke kan udnytte de flere kerne er det fuldstændig spildt. Her er det afgørende hvor mange Mhz processoren kører med!
Altså ikke hvor mange hjerner den har men hvor hurtigt den/de hjerner den har arbejder.

En hel 2. klasse med hjerner kan ikke nødvendigvis regne 1000 plus regnestykker ud hurtigere end 1 matematik lærer.

Så det kommer meget an på hvad du skal bruge den til...
F.eks. så æder Adobe Photoshop Quad cores til morgenmad, mens lidt ældre spil ikke aner hvad de skal stille op med så mange kerner.
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. oktober 2011 - 21:57 #4
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
01. oktober 2011 - 22:47 #5
Tak for svarene :I
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
01. oktober 2011 - 22:58 #6
Angiv nu point skide *****!
Avatar billede cakeman123 Nybegynder
01. oktober 2011 - 22:58 #7
-
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 23:32 #8
Så skulle du jo ikke selv svare:)
Nå men jeg samler ikke på point.
I vore dage er det normalt Dual core man får med de fleste maskiner, og det er også ok for de fleste når hastigheden er omkring 3GHz.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 08:08 #9
Cakeman123
Du skal bede dem der har kommet med noget brugbart om at lægge svar som du herefter kan acceptere. Husk hvis du beder flere om svar at krydse af i alle bokse. Hvis du ikke vil dele point imellem men give flere point til en af hjælperne kan du også det i boksen.
Avatar billede Nereos Nybegynder
20. september 2012 - 12:35 #10
Ved ikke om du kunne bruge mit svar til noget dengang.