Avatar billede Stickano Nybegynder
02. oktober 2011 - 21:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

auto scroll text on hover

Dav-

Jeg søger egentlig bare en simpel text scroller. Jeg forstiller mig en div med noget tekst, som når man kører musen over, begynder at scrolle ned mod slutningen af teksten og derefter stopper. Jeg har søgt lidt på google, men uden held.

Nogen der kan hjælpe?^^
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 22:06 #1
<ole>

Er det noget i stil med dette?

<style type="text/css">
.scroller {
    width: 250px;
    height: 75px;
    border: 1px solid #ccc;
    overflow: auto;
}
</style>
<script type="text/javascript">
var scrollTimer = null;
var scrollPane = null;
function myScroll(elm) {
    if (elm) {
        scrollPane = elm;
        scrollTimer = setInterval("myScroll()", 40);
    }
    if ((scrollPane.scrollHeight-scrollPane.scrollTop)>scrollPane.clientHeight) {
        scrollPane.scrollTop += 2;
    }
    else stopScroll();
}
function stopScroll() {
        clearInterval(scrollTimer);
        scrollPane = null;
}
</script>

<div class="scroller" onmouseover="myScroll(this)" onmouseout="stopScroll()">
    <p>Bacon ipsum dolor sit amet shoulder filet mignon biltong, capicola beef spare ribs frankfurter kielbasa salami.</p>

    <p>Rump venison andouille, pork chop ribeye cow short loin meatloaf prosciutto jowl frankfurter tenderloin hamburger ham.</p>

    <p>Pork belly sirloin t-bone swine. Turkey ham hock bacon, ball tip filet mignon pig andouille venison pork loin pork chop kielbasa</p>
</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede Stickano Nybegynder
02. oktober 2011 - 22:18 #2
Præcis som det! Er det muligt at lave så den hopper tilbage til toppen, når man kører musen væk igen? Smid et svar, og tak for den hurtige hjælp^^
Avatar billede Stickano Nybegynder
02. oktober 2011 - 22:21 #3
Du for også lige en udkommenteret kredit i min kode.
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 23:38 #4
Ellers tak, jeg samler ikke points. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Du kunne skrive:

function stopScroll(bBackToTop) {
        clearInterval(scrollTimer);
        if (bBackToTop) scrollPane.scrollTop = 0;
        scrollPane = null;
}

- og i HTML'en:

<div class="scroller" onmouseover="myScroll(this)" onmouseout="stopScroll(true)">

Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 23:39 #5
Den sidste prøver vi lige en gang til  :D

<div class="scroller" onmouseover="myScroll(this)" onmouseout="stopScroll(true)">

Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 23:41 #6
<div class="scroller" onmouseover="myScroll(this)" onmouseout="stopScroll(true)">

Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2011 - 23:41 #7
Jeg giver op! Du må scrolle lidt lodret  :D
Avatar billede Stickano Nybegynder
10. januar 2012 - 13:40 #8
òle