Avatar billede simone007 Juniormester
05. oktober 2011 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lade Iphone på USB hub

Jeg har bygget min egen ladestation til diversen gadgets som løbeur, ipod, mobil tlf. mv. Jeg har til formålet anvendt en lille 4 ports USB hub/switch da den ikke fylder noget i forhold til 220 V stik.
Resultatet er blevet super godt, og jeg kan lade alle mine ting - undtagen Iphone!
Mit spørgsmål er derfor; hvorfor oplader Iphone ikke via denne? Min gamle Ipod lader fint med samme stik
Skal jeg anskaffe mig en speciel USB hub, eller blot en nyere, da den jeg anvender er ret gammel?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:43 #1
Det er ikke sikkert den kan levere strøm nok. Hvis du sætter usb-kablet direkte i usb-porten i din PC burde den kunne lade :)
Avatar billede simone007 Juniormester
06. oktober 2011 - 10:17 #2
ja, den kan sagten lade direkte fra PC´en, men det er ikke lige den løsning jeg går efter.
Jeg vil gerne undgå at skulle tage kabel ud og ind af PC´en hele tiden.
Min USV hub modtager strøm fra strømforsyning, og ikke en PC
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. oktober 2011 - 08:45 #3
OK, så er det jo ikke problemet. Er USB-hub'en sat til PC'en? eller udenom? For mener at en iPhone først lader når der er forbindelse mellem PC og telefon - men det kan være jeg husker forkert.

Jeg jammer bare, i håb om at kunne hjælpe :)
Avatar billede simone007 Juniormester
10. oktober 2011 - 09:02 #4
Hub´en kører ikke via PC.
IPhone kan jo godt lade i et alm strømstik, så det er jo ikke kun via PC det fungerer.
Avatar billede simone007 Juniormester
31. januar 2012 - 13:35 #5
-