Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 15:18 Der er 21 kommentarer

Hvem kan lave

Hej Gutter
Hvem kan lave en rewrite file til mig og hvad koster det.

Den skal kunne omskrive feks. www.mitdomæne.dk/profil.html til wwww.mitdomæne.dk/profil/ og dertil skal den også sende www.mitdomæne.dk/index.html til www.mitdomæne.dk/

Mvh Henning
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 15:37 #1
Kan da godt lige lave en til dig.

http://dl.dropbox.com/u/28080871/.htaccess

Den skulle kunne klare det. Bare upload den til root af din hjemmeside.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 15:38 #2
Bare højre-klik og tryk "Save link as/ gem link som" for at hente den.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 15:44 #3
www.mitdomæne.dk/index.html til www.mitdomæne.dk/

Dette er dog ikke med i filen, da stort set alle apache servere sender www.mitdomæne.dk/ til www.mitdomæne.dk/index.html uden at du kan se det. Derfor kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nødvændigt.
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:05 #4
hej JEg takker i første omgang jeg får denne fejl her

Not Found

The requested URL /gratisspilinfo/om_gratis_spil.html was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache Server at www.gratisspil.info Port 80

Siden ligger pt på Godaddy.com og hedder gratisspil.info
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:11 #5
Og du er sikker på at access filen ligger i root?

Testede filen inden jeg skrev indlægget. Det virker glimrende for mig.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:28 #6
Den fungerer jo sådan at hvis nu du havde nogle links på din side:

<a href="test1.html">Link1</a>

Hvis nu du trykkede på link 1 ville du blive sendt til:

www.mitdomæne.dk/test1.html

Med .htaccess filen ville du kunne skrive:

<a href="./test1">Link1</a>

Og den ville sende dig til:

www.mitdomæne.dk/test1/

men det ville stadig være test1.html der bliver vist selvom det ikke fremgår. Dette er den bedste måde at fjerne .html på.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:41 #7
Nu kan jeg se hvad dit problem er.

The requested URL /gratisspilinfo/om_gratis_spil.html

.htaccess filen skal ligge i mappen der hedder /gratisspilinfo/ da det er root af den side det skal bruges på.
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:58 #8
Den ligger også der i root jeg har selv tidligere brugt altmuligt for at få det til at virke men intet sker jeg er ved at hive håret af ved rødderne
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:04 #9
hmmm...

Og filen hedder .htaccess?

punktummet er vigtigt.

Ellers er det muligvis den server den ligger på der er indstillet forket på en eller anden måde.

Har lige sat en test side op for lige at se om det kunne være filen:

www.test.mjdk.dk

Men som du kan se virker den som den skal i alle hensigter her.
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:11 #10
ja og den ser sådan her ud

Options +FollowSymLinks -MultiViews

DirectorySlash Off

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^/]+)/$ $1.html
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]+)/$ /$1/$2.html

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(\.[a-zA-Z0-9]{1,5}|/)$
RewriteRule (.*)$ /$1/ [R=301,L]
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:20 #11
Har du prøvet at fjerne noget af det du har stående ovenover og testet om det kunne være problemet?
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:32 #12
ja det har jeg også prøvet og nu har jeg skrevet til supporten også de er bare så langsomme
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:49 #13
Jeg havde selv først en der virker uden at den sætter / efter url det kan være du kan omskrive den til at virke, for jeg fatter minus af det, men den ser sådan her ud.

Options +FollowSymLinks -MultiViews

DirectorySlash Off

RewriteEngine On

RewriteCond %{THE_REQUEST} \ /(.+/)?index(\.html)?(\?.*)?\ [NC]

RewriteRule ^(.+/)?index(\.html)?$ /%1 [R=301,L]

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME}/ -d

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME}.html !-f

RewriteRule [^/]$ %{REQUEST_URI}/ [R=301,L]

RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} ^$

RewriteRule ^(.+)\.html$ /$1 [R=301,L]

RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME}.html -f

RewriteRule [^/]$ %{REQUEST_URI}.html [QSA,L]
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:57 #14
Af en eller anden grund virker den du lige har sendt overhovedet ikke på min testside. Ikke engang med de direkte links.
Syntes det er lidt sjovt du fik den til at virke på din side.

Prøver lige og se om jeg kan skrive en anden der virker.
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:59 #15
Prøv med denne her:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.html -f
RewriteRule ^([^/]+)/$ $1.html

# Forces a trailing slash to be added
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(\.[a-zA-Z0-9]{1,5}|/)$
RewriteRule (.*)$ /$1/ [R=301,L]
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:00 #16
Den ændrer både det direkte link og det andet.

www.ditdomæne.dk/hej.html ændrer den på min side automatisk til
www.ditdomæne.dk/hej/
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:18 #17
DEn kommer op og siger at dette link tilsyneladende er beskadiget
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:22 #18
Der er da et eller andet helt galt med den server. Det er ikke rewrite filerne der er noget galt med. De virkede på min server med det samme uden at ændre noget.
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:23 #19
ja det er et skod webhotel Godaddy men jeg er låst i 2 md på domænet så jeg skal have det til at virke, og man venter 24 timer hvergang på et svar
Avatar billede mj3052 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:28 #20
En anden midlertidig løsning kunne være at smide alle .html filerne i hver sin mappe.

f.eks.

Hvis du nu havde en fil der hed side1.html og url'en var
www.ditdomæne.dk/side1.html når man var inde på den kunne man istedet lave en mappe der hed side1 og så omdøbe side.html til index.html og smide den ind i mappen.

Så ville man når man gik til www.ditdomæne.dk/side1/ se den fil der hed side1.html.
Avatar billede fireball40 Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:34 #21
JA men det bliver besværligt jeg må lige vente og høre hvad supporten siger så skal jeg nok holde dig opdateret

men tak indtil videre