Avatar billede SPINhead99 Praktikant
09. oktober 2011 - 11:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Macbook kan ikke starte

Min macbook vil ikke starte. Når jeg booter når computeren kun til den hvide skærm med apple-logoet og tænkecirklen som står og går i tomgang. Sådan kan den stå i flere timer.

Jeg har prøvet at boote fra min OS-dvd. Det går fint, men når jeg forsøger at reparere disken får jeg fejl. Det er liiidt træls når jeg har nogle ret vigtige dokumenter på den.

Hvis der er nogen der kan være behjælpelig ville jeg blive vældig glad.

VH Mads
Avatar billede Hoej Praktikant
09. oktober 2011 - 13:18 #1
Hej Mads :)

Du har jo sådan set selv sagt hvad der er galt.

Din disk er formentlig død. Hvis du ikke kan fikse den under diskværktøj når du bruger din boot dvd, ja så er de nok ikke nogen vej tilbage.

Hvis du ikke kan rep. disken så tag den ud og sætte en ny i og installere maskinen på ny.
Sæt den her efter til som en USB enhed og se på disken.  Du vil sansynligvis kunne se den med minder din disk virkelig er død.

Hvis disken er død sæt den til som USB enhed på en PC og brug programmet Get Data fra www.getdata.com  Hvis du bruger dette program skal det være den store version for at du kan se HFS

God arbejdslyst, håber du reder dine dokumenter !

Mvh Allan
Avatar billede macintosse Nybegynder
09. oktober 2011 - 21:18 #2
kan du starte den hvis du holder cmd+S nede under opstart?
Hvis ja kan du prøve at dette:
http://support.apple.com/kb/TS1417?viewlocale=da_DK
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
09. oktober 2011 - 23:01 #3
Tak for svarene.

Hoej:
Jeg mistænker lidt at det er harddisken som er stået af. Den har osse opført sig mærkeligt på det seneste. Nogle gange står den bare og kører i tomgang i 1 min af gangen. Jeg har bestilt en ny harddisk. Hvordan tilslutter jeg min nuværende harddisk via usb? Hvilket udstyr skal man bruge?

macintosse:
Det virker vist ikke.

VH Mads
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
13. oktober 2011 - 13:10 #4
Det viste sig at det var harddisken der var problemet. Nu kører min Macbook fint igen. Hvordan tilslutter jeg min gamle harddisk via usb? Hvilket udstyr skal man bruge?

VH Mads
Avatar billede Hoej Praktikant
13. oktober 2011 - 20:52 #5
Hej Mads :)

Du køber er SATA til usb. der monter du bare disken i og så kommer den fren på skrive bordet som en USB Device

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=476903

Det er bare et forslag, de kan fåes fra 100,- og opefter

Lad dog være med at købe den billigste  ;)

Mvh Allan
Avatar billede Hoej Praktikant
13. oktober 2011 - 20:53 #6
Hmmm... Det gik hvis lige stærkt nok :) Men selve svaret fejler ikke noge :D
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
21. juli 2012 - 07:05 #7
Harddisken skulle udskiftes.