Avatar billede groenskolling Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mailto links

Hej Eksperter

Jeg har længe haft gmail som mit mailto program men de sidste par dage vil min pc åbne windows live mail når jeg trykker på en email adresse på en hjemmeside

Nogen der har en ide til hvordan jeg ændrer det tilbage?

mvh
peter
Avatar billede wjens Guru
09. oktober 2011 - 12:36 #1
Du vælger hvilket program, der skal åbnes via:
Control Panel > Default programs > Mailto protocol
Avatar billede groenskolling Nybegynder
09. oktober 2011 - 13:32 #2
Skulle måske lige have nævnt jeg kører windows vista

gik i kontrolpanel/standardprogrammer/angiv standard programmer/windows live mail(WLM)

Her skulle jeg kunne afvinge flueben i benyt WLM men det var ikke muligt.

men i kontrolpanel/standardprogrammer/angiv program adgang og computer standarder.

I brugerdefineret kunne jeg fjerne adgangen til WLM og Windows Mail

Det gør at WLM ikke længere er på listen over standart programmer

Tak for hjælpen wjens
hvordan giver jeg dig point? kan du evt ligge et indlæg mere som et svar?
09. oktober 2011 - 21:44 #3
Grunden til at [Windows Live] 'pludselig' har vundet er en WindowsUpdate / instalation af [Windows Live], hvor da bare har 'lukket øjenene' og klasket ENTER ved alle billeder. Der blev du ellers spurgt om [Windows Live] skulle være din STANDARD Mail program...

Er oplever MANGE gange!!!
Avatar billede groenskolling Nybegynder
10. oktober 2011 - 12:23 #4
Ja jeg har tænkt det kunne være årsagen selvom jeg normalt er på vagt over for den slags faldlemme ved opdatering
Avatar billede wjens Guru
10. oktober 2011 - 20:12 #5
Ok.

Er enig med karise_larry, det ses jævnligt at forskellige programmer kæmper om at blive defaults ved at liste det ind i opdateringer.